استاندار فارس: برخورد با کالاهای قاچاق سلامت محور تشدید می شود

۱۴۰۱/۰۲/۲۷ - ۱۳:۱۱:۵۵
کد خبر: ۱۳۲۹۹۷۴
استاندار فارس: برخورد با کالاهای قاچاق سلامت محور تشدید می شود
استاندار فارس گفت: برخورد جدی با کالاهای قاچاق سلامت محور با اولویت «دارو، مکمل ها و تجهیزات پزشکی» در سراسر استان فارس انجام خواهد گرفت.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه امروز در «کمیسیون قاچاق کالا و ارز» با بیان اینکه تنها عرضه کننده دارو، داروخانه ها هستند، گفت: بازرسی از واحدهای صنفی بدون مجوز و دارای کالای قاچاق با محوریت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تشدید خواهد شد.
«لوازم خانگی قاچاق» یکی دیگر از مسائل مطرح شده در این جلسه بود که پس از بررسی مشکلات و راهکار های برخورد، استاندار فارس، افزود: باید عرصه برای لوازم خانگی قاچاق با وجود محصولات داخلی با کیفیت، تنگ تر شود.
نماینده عالی دولت در فارس با تاکید بر برخورد با لوازم خانگی بی کیفیت قاچاق، تصریح کرد: در لوازم خانگی باید بی کیفیت ها از صحنه خارج شوند و لوازم خانگی با کیفیت از مبادی ورودی قانونی کشور وارد شوند؛ بنابراین فعلا با ۵ قلم کالایی که تولیدی داخل وجود دارد، برخورد خواهد شد.
«لوازم یدکی قاچاق» با اولویت لاستیک، باتری و کمک فنر یکی از مباحث مطرح شده در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس بود و دکتر ایمانیه در ادامه با توجه به وجود لاستیک ایرانی با کیفیت در سطح بازار های استان دستور داد تا تشدید در برخورد با «لاستیک قاچاق» اعمال شود.
استاندار فارس همچنین به عرضه کنندگان لوازم یدکی «کمک فنر» نیز مهلت داد تا آخر شهریور ماه ۱۴۰۱ نسبت به تعیین تکلیف اجناس اقدام کنند و در موضوع باتری ها.ی خودروهای سبک سه ماه مهلت داده شد. 
در این جلسه با دستور نماینده عالی دولت در فارس مقرر شد بدون مجوز جهاد کشاورزی و صمت استان، هیچ گونه حمل کالای اساسی انجام نشود و نیروی انتظامی شدیداً با این موضوع برخورد کند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز