ایمانیه: بهترین روش جهاد تبیین، احداث و توسعه مرکز فرهنگی و موزه‌ دفاع مقدس است

۱۴۰۱/۰۲/۲۸ - ۱۴:۰۵:۴۹
کد خبر: ۱۳۳۰۴۱۵
ایمانیه: بهترین روش جهاد تبیین، احداث و توسعه مرکز فرهنگی و موزه‌ دفاع مقدس است
استاندار فارس گفت: اهمیت حفظ و نشر گفتمان فرهنگ دفاع مقدس با احداث و توسعه مرکز فرهنگی و موزه‌ دفاع مقدس محقق می‌شود که خود نوعی از جهاد تبیین است.
 به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه امروز در حاشیه بازدید مسوولان ارشد این استان از موزه ملی ‌انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران، اظهار داشت: یکی از روش‌های مهم و شاید بهترین روش برای جهاد تبیین، احداث و توسعه موزه‌های دفاع مقدس است.
استاندار فارس با اشاره به اینکه احداث موزه دفاع مقدس تهران کار بسیار ارزشمند و با مطالعه‌ای است افزود: کاملا مشخص است که طراحی موزه دفاع مقدس تهران با حضور یا نظارت کسانی صورت گرفته که خود دستی بر آتش داشته و از نزدیک به عمق حماسه دفاع مقدس و قبل و بعد از آن اشراف داشته‌ و توانسته‌اند با زیبایی و سلیقه آن را به تصویر بکشند.
نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه شهرداران کلان‌شهرها نیر باید به سهم خود بکوشند تا جهاد تبیین به بهترین شکل خود صورت بگیرد، اظهار کرد: نسل جوان که اندکی از نظر فضای زمانی و ذهنی جدا از دفاع مقدس شده¬اند باید با این فرهنگ بیشتر آشنا شوند و موزه‌های دفاع مقدس می‌توانند حلقه اتصال میان آن دوران با امروز و انتقال‌دهنده پیام دفاع مقدس به نسل کنونی باشند و هرچه این کار با ظرافت بیشتری انجام بگیرد تاثیرگذارتر خواهد بود.
وی گفت: این موزه‌های دفاع مقدس نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و سایر مفاهیم دفاع مقدس دارند و بهترین روش جهاد تبیین، ساخت و توسعه این موزه‌ها است.
دکتر ایمانیه در خصوص وضعیت موزه دفاع مقدس استان فارس نیز گفت: برای احداث این موزه زحمات زیادی در ادوار مختلف کشیده شده و جلسات منظمی با حضور مدیران استان و شیراز برای پیگیری امورات آن برگزار شده است. اثرگذاری موزه دفاع مقدس قابل توصیف نیست و ان¬شاءالله با همت مدیران استان و شهرستان و شورای اسلامی شهر شیراز و شهردار شیراز و سردار کوشکی در اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس به اهدافمان خواهیم رسید.
در این بازدید سردار سعید کوشکی جهرمی رییس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، سید احسان اصنافی شهردار شیراز، محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم جهرم و خفر، رحیم زارع نماینده آباده، خرم بید، سرچهان و بوانات، حسین حسین‌زاده نماینده مردم لار، خنج، گراش و اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی و سید موید محسن‌نژاد مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس نیز حضور داشتند.
انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز