رضایی کوچی:صنایع بزرگ فارس از آب انتقالی خلیج‌فارس بهره‌مند خواهند شد

۱۴۰۱/۰۲/۲۸ - ۱۴:۲۲:۱۷
کد خبر: ۱۳۳۰۴۲۶
رضایی کوچی:صنایع بزرگ فارس از آب انتقالی خلیج‌فارس بهره‌مند خواهند شد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه پروژه انتقال آب دریا به این استان در حال پیشرفت است گفت: بیشتر حجم آبی که از این طریق به استان منتقل می‌شود برای مصرف صنعت است و صنایع بزرگ فارس از این آب استفاده خواهند کرد.
به گزارش  خبرگزاری برنا از فارس،  محمود رضایی کوچی،  اظهارداشت: آنچه که از سوی وزارت نیرو به استان تخصیص داده شده انتقال سالانه ۴۰۰ میلیون متر مکعب است که از سه محور شرق ، غرب و میانی به استان انتقال داده خواهد شد.
وی ادامه داد: استان‌های کرمان و یزد پیشتر بحث تخصیص آب خلیج فارس به این دو استان را پیگیری کردند و پروژه‌هایی را نیز در قالب انتقال آب دریا برای صنایع معدنی خود اجرایی کردند که الان بخشی از صنایع در حال استفاده از آب انتقال داده شده هستند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ابراز داشت: در خصوص انتقال آب به استان فارس اولین اقدام دریافت مجوز تخصیص بود که در گام نخست یک شرکت خصوصی تقاضای تخصیص حدود ۲۹۰ میلیون متر مکعب آب را داشت که این تخصیص به دلیل عدم آغاز اقدامات اجرایی و تکمیل نبودن مطالعات باطل شد و به دنبال آن استان برای تخصیص مجدد با اعداد و ارقام جدید پیگیر شده و اقدامات لازم در این خصوص آغاز شد.
رضایی کوچی بیان کرد: هم اینک یک شرکت خصوصی برای تخصیص سالیانه ۱۴۵ میلیون متر مکعب آب از خلیج فارس مجوز دریافت کرده که این میزان بخشی از ۴٠٠ میلیون متر مکعب آب تخصیص یافته به استان است.
وی ادامه داد: بر این اساس، مقرر شده که ابتدا نسبت به احداث آب شیرین کن هایی در سایت های مشخص در کنار ساحل اقدام و سپس آب شیرین شده به شهرستان های جنوبی و مرکزی استان منتقل شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: بنابراین به جز بخش صنعت که عمده آب انتقالی به آن اختصاص داده خواهد شد، این آّب در حوزه کشاورزی و به ویژه محصولات کم آب بر و پربازده و همچنین حوزه آشامیدن نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
رضایی کوچی ادامه داد: قطعا با استفاده از آب انتقالی از خلیج فارس به استان فارس می توان مشکلات برخی شهرهای استان در زمینه آب آشامیدنی را که به دلیل خشکسالی های متوالی ایجاد شده مرتفع کرد.
وی افزود: علاوه بر انتقال آب دریا به جنوب فارس، انتقال این آب به شمال این استان نیز از طریق محور تاسیساتی آزاد راه شیراز – اصفهان پیش بینی شده و در ادامه امکان انتقال آّب به استان اصفهان نیز فراهم خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: با توجه به اینکه آب انتقال یافته از دریا گران خواهد بود بنابراین آن دسته از صنایعی که از این آب استفاده می‌کنند باید بهای آن را بپردازند.
رضایی کوچی افزود: هزینه بر بودن اجرای طرح انتقال آب دریا سبب شد که هم از طرف استان و هم کمیسیون عمران مجلس پیشنهاداتی برای کمک دولت به این پروژه ارائه شده که امیدواریم دولت بخشی از این هزینه را عهده دار شود.
وی، در خصوص زمان بندی اجرای پروژه انتقال آب دریا به استان فارس هم گفت: زمان مورد نیاز،  تابع چند متغیر از جمله استقبال صنایع و مصرف کنندگان این آب در مسیر انتقال است که البته در حال حاضر بخش خصوصی و تعدادی از صنایع در این مورد اعلام آمادگی کرده‌اند.
انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز