پرونده تخلف شرکت نمایندگی خودرو به تعزیرات حکومتی ارجاع شد

۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۱۴:۳۰:۲۰
کد خبر: ۱۳۳۲۵۲۸
پرونده تخلف شرکت نمایندگی خودرو به تعزیرات حکومتی ارجاع شد
معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت استان فارس از ارجاع پرونده یک شرکت نمایندگی خودرو و دو انبار لوازم یدکی و مواد غذایی و یک شرکت پخش به تعزیرات حکومتی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، پرونده تخلف یک شرکت نمایندگی خودرو به ارزش یک میلیارد و پنجاه میلیون ریال ، یک واحد انبار لوازم یدکی به ارزش بیش از ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ، یک انبار مواد غذایی به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیون ریال  و یک واحد شرکت پخش یک واحد شرکت پخش بیش از ۱۴ میلیارد ریال  روی میز تعزیرات فارس
معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت استان فارس گفت : بر اساس بازرسی های انجام شده سازمان صمت استان و گشت مشترک با نمایندگان نیروی انتظامی، از یک واحد انبار لوازم یدکی مقادیر قابل توجهی انواع:  بوش طبق و کمک  فنر و...که اقلام مشمول ثبت در سامانه جامع تجارت می باشند در این انبار موجود بود ، همچنین طی بازرسیهای بازرسان صمت فارس و   بسیج اصناف از یک انبار مواد غذایی  هم مشاهده گردید که مقادیر قابل توجهی انواع: رب گوجه فرنگی، پودر ماشینی و سویا در انبار موجود بو  و تخلف یک واحد شرکت پخش توزیع کننده انواع اقلام شوینده و بهداشتی به ارزش بیش از۱۴ میلیارد ریال محرز شد.
مهدی حسنی افزود :  نسبت به بررسی های انجام شده و استعلامات مشخص گردید که کالاهای دپو شده در انبارهای فوق، در سامانه جامع انبارها ثبت نگردیده و هیچگونه مشخصه ثبتی در خصوص ثبت انبار توسط صاحبان کالا وجود نداشت.
 حسنی اضافه کرد : همچنین نظر به اینکه کالاهای موصوف مشمول کالاهای هدف در طرح مبارزه با احتکار و اختفا قرار دارد و مستند به دستورالعمل های واصله از وزارت خانه بر اساس بند ۲ و همچنین ماده ۶۰ قانون نظام صنفی تخلف احتکار ایشان محرز و پرونده تخلف احتکار به ارزش یک میلیارد و پانصد و نود و پنج میلیون و هشتصد هزار ریال  و  تخلف انبار مواد غذایی به ارزش ارزش ۸۳۹ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی مرکز استان ارجاع گردید.
 
حسنی ادامه داد : پیرو گزارش واصله در خصوص دریافت مبلغ مازاد جهت ثبت نام خودرو توسط یکی از نمایندگی های خودرو طی مراجعه حضوری بازرسان متوجه شدیم که این نمایندگی جهت ثبت نام و فروش حواله خودرو نیسان سایپا و پادرا ،طبق اظهارات مسئول فروش نمایندگی در ابتدا اعلام گردید که مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال می بایستی از طریق دستگاه پوز نمایندگی به حساب نمایندگی واریز و در صورت موفق شدن ثبت نام فروش حواله که صرفاً از طریق نمایندگی میسر میباشد، مبلغ کل خودرو به صورت پرداخت اینترنتی به حساب شرکت سایپا واریز گردد.
 شایان ذکر است که مبلغ پرداختی در دستگاه کارت خوان نمایندگی صرفاً به منظور سود حاصل از فروش نمایندگی و به اصطلاح حق کمیسیون نمایندگی میباشد. که طبق اظهارات ایشان فروش از طریق اینترنت خارج از نمایندگی میسر نیست.
معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت استان فارس اظهار داشت : صرفاً تعداد سه دستگاه خودرو نیسان و پادرا مختص نمایندگی بود که مبلغ واریزی به حساب نمایندگی پس از پذیرش نهایی توسط بازرسی و خرید صوری از ۳۰۰ میلیون ریال به ۳۵۰ میلیون ریال افزایش یافت و اعلام قیمت ۳۰۰میلیون ریال اصلاح گردید و مقرر شد که در نهایت مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال در حق نمایندگی واریز گردد تا این ثبت نام صورت پذیرد .
حسنی افزود : فعل و عمل نمایندگی در نحوه فروش و واگذاری حواله خودرو خلاف مقررات و ضوابط فروش نمایندگی ها بوده و طبق ماده ۵۷ تخلف گرانفروشی ایشان محرز و پرونده تخلف ایشان جهت ثبت نام سه دستگاه خودرو که به ایشان اختصاص یافته به ارزش یک میلیارد و پنجاه میلیون ریال تشکیل گردید و پرونده تخلف جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی مرکز استان ارجاع شد.
انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز