حریم حرم های مطهر شیراز به ۳۶۰ هکتار افزایش می یابد

۱۴۰۱/۰۳/۰۵ - ۱۸:۰۳:۲۳
کد خبر: ۱۳۳۳۳۲۵
حریم حرم های مطهر شیراز به ۳۶۰ هکتار افزایش می یابد
استاندار فارس در شورای عالی زیارت استان دستور داد تا ارتقاء حریم حرم های مطهر آستان مقدس احمد ابن موسی(ع) و سید علاءالدین الحسین (ع) شهر شیراز به ۳۶۰ هکتاردر کمیسیون ماده ۵ مطرح شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه در «شورای عالی زیارت» استان ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این شورا در راستای تحقق شعار سومین حرم اهل بیت(ع) در صحنه عمل اقداماتی وسیع¬تر و کامل¬ترانجام شود در کمیسیون ماده 5 مطرح شود.
دکتر ایمانیه دستور داد تا ارتقاء حریم حرم های مطهر آستان مقدس احمد ابن موسی(ع) و سید علاءالدین الحسین (ع) شهر شیراز  به ۳۶۰ هکتار  برسد.
استاندار فارس از طرح جدید تسهیلاتی دولت برای دهک های اول و دوم طرح معیشتی خبر داد و گفت: ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن با بازپرداخت ۱۰ ساله و بهره ۴ درصد به دهک های اول، دوم و سوم ساکن در بافت حرم های مطهر  اختصاص خواهد یافت.
نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه محوطه شهر زیارتی اهل بیت(ع) در شهر شیراز راه اندازی شود، گفت: همه دستگاه های اجرایی تا یک ماه آینده مکلف هستند برنامه خودشان را برای محوطه حریم حرم تدوین و ارائه کنند.
دکتر ایمانیه در ادامه با تاکید بر جمع آوری معتادین در حریم حرم های مطهر، از شهرداری شیراز خواست تا فضاسازی فاخر و در شأن نوادگان امام موسی کاظم(ع) انجام شود. 
استاندار فارس با اشاره به عزم جدی دولت در طرح «رفع فقر مطلق از جامعه ایرانی» تشریح کرد:  اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان خانواده های دچار فقر مطلق را تا یک ماه آینده در حریم حرم های مطهر  احصاء کند تا با بسته های حمایتی ویژه، مساعدت لازم برای رفع چهره فقر انجام شود.
نماینده عالی دولت در فارس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان را مکلف کرد تا به امور عمرانی، زیر بنایی و... مساجد حریم حرم های مطهر  رسیدگی ویژه کند.
وی طرح جهش تولید مسکن را مورد اشاره قرار داد و از آمادگی برای مساعدت و واگذاری تسهیلات به دانشجویان علوم دینی و دانشجویان دانشگاه ها برای ساخت مسکن در حریم حرم های مطهر شهر شیراز خبر داد.
دکتر ایمانیه بر ضرورت رعایت موازین شرعی در بوم گردی و گردشگری های اطراف حرم های مطهر تاکید کرد و بیان داشت: از دادن مجوز راه اندازی بوم گردی در حریم حرم ها به این مهم توجه ویژه شود.
استاندار فارس افزود: آیین نامه تسهیلات ویژه سازمان های خدمات رسانی همانند آب، گاز و برق برای حریم ۳۶۰ هکتاری حرم های مطهر شاهچراغ(ع) و سید علاءالدین الحسین(ع)  تدوین شود.
دکتر ایمانیه در ادامه با اشاره به اینکه شیراز مدفن امام زادگان جلیل القدر است، دستور داد تا حریم حرم علی ابن حمزه(ع) به مساحت ۵ هکتار تعریف شود و به شکل ویژه مورد توجه قرار گیرد.
در پایان موضوع امنیت و پاکیزگی فضای سبز در این فضای 360 هکتاری نیز مورد تاکید ویژه قرار گرفت.
انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز