دکتر حسینی: ۱۶ شهرستان استان در وضعیت آبی و مابقی در وضعیت زرد قرار دارند

۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۵:۰۸:۲۹
کد خبر: ۱۳۳۳۸۳۹
دکتر حسینی: ۱۶ شهرستان استان در وضعیت آبی و مابقی در وضعیت زرد قرار دارند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز آخرین وضعیت رنگ بندی کرونا در استان فارس را اعلام و اضافه کرد: هم اکنون ۱۶ شهرستان استان در وضعیت آبی و مابقی در وضعیت زرد قرار دارند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر سید وحید حسینی شنبه ۷ خرداد در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ علوم پزشکی شیراز، بیان کرد: هم اکنون شهرستان های شیراز، آباده، اقلید، مرودشت، سپیدان، کوار، کازرون، فیروزآباد، قیروکارزین، استهبان، نی ریز، داراب، زرین دشت، لامرد، فسا و جهرم در وضعیت آبی و سایر شهرستان های در وضعیت زرد قرار دارند، اما وضعیت به وجود آمده، نشانگر پایان کرونا نیست.
او استمرار وضعیت مطلوب کرونایی در استان را نیازمند رعایت شیوه نامه بهداشتی در برابر این بیماری از سوی مردم دانست و بر تداوم پایبندی آن تاکید کرد و ادامه داد: واکسیناسیون در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برابر کروناویروس می تواند از ابتلا به این بیماری پیشگیری و سرایت پذیری آن را در بین افراد جامعه کاهش داده و سطح ایمنی عمومی در برابر این بیماری را ارتقا بخشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شناسایی موارد جدید ابتلا به کروناویروس و بستری برخی از بیماران در بیمارستان های استان را نشانگر چرخش این ویروس در بین افراد جامعه دانست و اظهار کرد: هرگونه سهل انگاری، بی توجهی در برابر کروناویروس، بر سرعت انتشار این بیماری می افزاید.
حسینی‌ با دعوت از افرادی که تاکنون برای انجام واکسیناسوین علیه کروناویروس اقدام نکرده اند برای مراجعه هر چه سریع تر به مراکز انجام واکسیناسیون در سطح استان، تاکید کرد: ایمنی عمومی جامعه در برابر کروناویروس، مستلزم تزریق واکسن علیه این بیماری و رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.
مسئول ارشد حوزه سلامت فارس همچنین در این نشست نحوه خدمت رسانی به بیماران در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان، میزان مشارکت در برنامه واکسیناسیون، آخرین وضعیت ابتلا در مناطق مختلف استان، نحوه فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹ و انجام تست های سریع و آخرین اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.
انتهای پیام
نظر شما