محبی پور: متعرضان به محیط زیست با محرومیت اجتماعی روبرو می شوند

۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - ۱۳:۲۱:۴۶
کد خبر: ۱۳۳۵۳۳۹
محبی پور:  متعرضان به محیط زیست با محرومیت اجتماعی روبرو می شوند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به مقتضیات کنونی جامعه و لزوم حفاظت هرچه مطلوبتر از عرصه‌های طبیعی، گفت: آسیب زنندگان به محیط زیست، از فعالیت‌های اجتماعی محروم خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، اسماعیل محبی‌پور با بیان اینکه خشکی هوا در این استان به نحوی است که اگر در سالیان آینده از محیط زیست حراست نشود با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد، گفت: کسانی که به عرصه‌های محیط زیست آسیب می‌رسانند باید با محرومیت‌های اجتماعی مواجه شوند.
وی ضمن بیان اینکه جنگل، خاک، هوا و حیوان در حفظ زندگی بشر اهمیت دارد، اضافه کرد: سبک زندگی انسان ها در نقاط مختلف جهان متفاوت است و نوع برخورد بشر با محیط زیست نیز مختلف است.
محبی‌پور گروهی از کسانی که به عرصه محیط زیست حمله می کنند را معاند دانست و گفت: عده‌ای برای منافع شخصی و تصرف زمین و گروهی دیگر نیز از روی جهالت به محیط زیست ضربه می زنند که باید با همه این گروه ها برخور و مقابله کرد.
وی با بیان اینکه مقابله با هرنوع تعرض به محیط زیست برای همگان تکلیف شرعی و قانونی است، گفت: در بعضی موارد نیز بلایای طبیعی موجب تخریب محیط زیست می‌شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تاکید کرد: در عرصه منابع طبیعی باید جدی تر با متخلفین برخورد کرد، باید به جایی رسید که اگر فردی درخت ۲۰ ساله ای را قطع کرد مجبور به خدمت ۲ دهه ای به محیط زیست شود.
وی ادامه داد: کسانی که حیات جامعه بشری را با تخریب محیط زیست به خطر می اندازند باید برخوردی عبرت آمیز با آنها شود.
محبی پور اضافه کرد: همانگونه که در عرصه های امنیتی این استان زبانزد است باید در تخلفات محیط زیستی نیز مجازات های جایگزین باز دارنده برای مجرمین پیش بینی شود.
وی محیط زیست استان فارس را شکننده دانست و افزود: اگر جنگلی در این استان از دست رود احیاء آن میلیاردها تومان هزینه دارد.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس با بیان اینکه خشکی هوا در این استان به نحوی است که اگر در سالیان آینده از محیط زیست حراست نشود با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد، گفت: کسانی که به عرصه های محیط زیست آسیب می رساند باید با محرومیت های اجتماعی مواجه شوند.
انتهای پیام
وی اظهار داشت: در کنار تلاش برای حفظ منابع طبیعی باید توسعه این حوزه نیز مدنظر باشد.
محبی پور معتقد است که باید از ظرفیت گروه های جهادی و تشکل های مردم نهاد برای توسعه محیط زیست فارس استفاده شود.
انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز