موسوی: ۴۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در فارس آزاد می‌شوند

۱۴۰۱/۰۳/۳۱ - ۰۶:۰۵:۴۰
کد خبر: ۱۳۴۱۹۱۱
موسوی: ۴۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در فارس آزاد می‌شوند
رئیس کل دادگستری فارس از آزادی ۱۲۳ زندانی جرائم غیرعمد استان در نهمین مرحله اجرای " نذر رهایی" به همت سپاه فجر فارس خبر داد و گفت: ۴۰۰ زندانی دیگر نیز از این ظرفیت قانونی بهره مند و از زندان آزاد می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی در آئین آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در فارس ضمن قدردانی از اجرای طرح " نذر رهایی"، گفت: این طرح همزمان با اولین سالگرد شهادت شهید سلیمانی آغاز شد و با نام آن شهید بزرگوار و با ابتکار سپاه فجر و با حضور خیّران نیک اندیش و مسئولان استان رونق و برکت یافت.
وی با بیان اینکه اکنون نیز با همت همه دست اندرکاران ۱۲۳ زندانی از زندان رهایی یافتند، حضور پر رنگ بانوان خیّر فارس در مراحل مختلف آزاد سازی زندانیان را از نکات مهم طرح " نذر رهایی" دانست و با بیان اینکه بانوان خیّر استان فارس زمینه آزادی  ۴۸ زن و مادر زندانی را در سال گذشته فراهم کرده‌اند، گفت: این اقدامات با همکاری قضات و کارکنان اداره کل زندان‌ها تکمیل و امسال نیز ادامه خواهد یافت.
رئیس کل دادگستری فارس همچنین از تحت مراقبت الکترونیکی قرار گرفتن  ۲۰۰ زندانی توسط پابندهای الکترونیکی خبر داد و با اشاره به اینکه دستگاه قضایی نیز به موازات تلاش خیّرین کمک به زندانیان مستحق بهره مندی از ارفاقات قانونی را در دستور کار دارد، افزود: با اقدامات قضایی انجام شده در زوهای آتی نیز  ۴۰۰ زندانی دیگر نیز از این ظرفیت قانونی بهره مند و از زندان آزاد می‌شوند.
موسوی در ادامه خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول امسال نیز دادگستری فارس با رسیدگی فوری و خارج از نوبت به پرونده‌های اعسار زندانیان قریب به ۴۰ میلیارد ریال به زندانیان جرائم مالی غیر عمد کمک کرده است.
رئیس شورای قضایی فارس در بخش دیگری از سخنان خود به وجود ۷۵۷ زندانی دیگر جرائم غیر عمد و ۱۶۰ زندانی مهریه در فارس اشاره و تصریح کرد: تلاش‌های سازمان‌ها و نهادهای حمایتی و همچنین خیّرین استان و استفاده از ظرفیت‌های قانونی باید به نحوی  متمرکز شود تا همه زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد بتوانند از نعمت بزرگ آزادی بهره مند شوند.
دادستان عمومی و انقلاب مر کز فارس نیز با بیان اینکه  هر چقدر که دستگاه قضایی خود را مقید به یاری رساندن به مددجویان جرائم غیر عمد می‌داند؛ در برخورد با مجرمان حرفه‌ای و محکومان جرائم مهم قاطعانه برخورد می‌کند گفت: این انتظاری است که جامعه از مجموعه قضایی دارد و ما این موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم.
سید مصطفی بحرینی همچنین به ورود برنامه ریزی شده دادسرا به موضوع پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از حقوق عامه اشاره کرد و افزود: بخشی از تحقق این موضوع توجه به جلوگیری از آسیب های زندان و آسیب‌های در انتظار خانواده‌های زندانیان است.
دادستان مرکز فارس با تجلیل از ورود مسئولانه سپاه فجر استان و همچنین نهاد های حمایتی در راستای آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد، بیان کرد: هماهنگی و همدلی ایجاد شده توسط سپاه فجر و هدایت اقدامات خیر خواهانه نهادهای گوناگون و خیّرین استان به سمت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد ستودنی و شایسته قدردانی است.
انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز