نخستین نمایشگاه تولید ایرانی دانش بنیان در شیراز گشایش یافت

۱۴۰۱/۰۴/۰۱ - ۱۲:۰۳:۲۷
کد خبر: ۱۳۴۲۳۸۳
نخستین نمایشگاه تولید ایرانی دانش بنیان در شیراز گشایش یافت
در راستای تحقق شعار سال( تولید ، دانش بنیان ، اشتغال آفرین ) با محوریت" دهه تولید و تجارت" نخستین نمایشگاه تولید ایرانی دانش بنیان درشیراز گشایش یافت.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، نخستین نمایشگاه تولید ایرانی دانش بنیان در "دهه تولید و تجارت"  با حضور سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصاد استانداری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ،معاون  توسعه مدیریت منابع استانداری فارس ، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ،، رییس جهاد کشاورزی استان ، رئیس نمایشگاه بین المللی استان ، رئیس پارک علم و فنآوری استان روسای دانشگاهها، سایرمسولین و تشکلهای بخش خصوصی در راستای تحقق شعار سال تولید ، دانش بنیان ، اشتغال آفرین ابلاغی مقام معظم رهبری و در راستای سیاست های گام دوم انقلاب و جهاد تبیین گشایش یافت.
 رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس درجریان افتتاح این رویداد در" دهه تولید و تجارت" گفت : تلاش داریم  در این نمایشگاه باتوجه به ظرفیتهای خوب شرکتهای دانش بنیان استان و دعوت از دانشگاها و واحدهای بزرگ صنعتی نسبت به تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه  و بهره‌مندی واحدهای صنعتی از پتانسیل‌های دانشگاه‌ها در جهت ارتقای توان فنی و مهندسی نیز گامهای مهمی درتوسعه علم ،  دانش ، تولید و تجارت برداریم که انتظار است واحدهای صنعتی و دانش بنیان نیازمندیهای خود را اعلام نمایند تا برنامه ریزی و تصمیمات عملیاتی اتخاذ گردد.
حمید رضا ایزدی  افزود : درنخستین نمایشگاه تولید ایرانی دانش بنیان دستاورد‌ها و برترین‌های حوزه‌های تولید و صنعت ، توانمندیها، قابلیتها ، ظرفیت موجود و نیاز‌های صنایع مختلف از جمله نفت وگاز، ماشین آلات کشاورزی و صنایع غذایی، پوشاک ، صنایع فلزی وشیمیایی، تجهیزات پزشکی و پیراپزشکی، صنایع برق و الکترونیک، صنایع مخابرات و فناوری اطلاعات و صنایع خودرو و لوازم خانگی ارائه  ودر معرض دید علاقمندان و فعالین اقتصادی ، تولیدی ، سرمایه گذاران و مراکز علمی و دانشگاهی قرارگرفت.
ایزدی با تاکید بر ضرورت تولید دانش بنیان و حفظ اشتغال پایدار گفت : به منظورارتباط هرچه بیشتر واحدهای دانش محور با صنایع استان جهت رفع نیازهای داخلی و قطع وابستگی خارجی با هدف پیشرفت اقتصادی کشور نخستین نمایشگاه تولید ایرانی دانش بنیان با حضور واحد های تولیدی ، صنعتی ، آموزشی ، فناور ، دانش بنیان و سازمانهای خدمات رسان  در  ۳  سالن  حافظ ، بهار و سرو در ابعاد  ۱۲ هزار  متر مربع  با  تعداد ۲۱۷  مجموعه برگزار شد.
ایزدی اضافه کرد :  اولین گام برای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، وحدت ، همراهی ، هم افزایی و همدلی مسوولان در سازمان ها و دستگاه های مختلف است که توجه به تولیدات داخلی ،رفع مشکلات و رفع موانع از اهم برنامه ها و اولویت هاست.
 رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس اظهار داشت : اصلی‌ترین کلید برای رفع مشکلات استان و کشور تولید داخلی است که به دنبال آن می‌توانیم افزایش ارزش پول، ایجاد اشتغال، فراوانی نعمت و رفع مشکل اقتصاد مردم عزیزرا شاهد باشیم که دراین راستا ضرورت دارد؛ تا تمامی برنامه‌ها، اهداف، چشم‌اندازها و ظرفیت‌های لازم در استان مورد شناسایی قرار گرفته و بر اساس آن کارهای عملیاتی آغاز شود .
 ایزدی با اشاره به اینکه دنیا برای کسب ثروت به سمت شرکت‌های دانش بنیان حرکت می‌کند اضافه کرد : برای پشتیبانی از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نیازمند رونق بازار کسب و کار هستیم واین تولید نیازمند فن ، مهارت و نوآوری است که در بخش صنعت ، معدن و تجارت استان این مهم وجود دارد اما ضرورت دارد که بیشتر تقویت شود.
وی با اشاره به اینکه انجام هرگونه فعالیتی به ویژه در حوزه تولید مستلزم مطالعه و تحقیق است و این مهم موثرترین اقدام در پشتیبانی از تولید به شمار می‌رود اظهار داشت : بهبود شرایط قانونی، مالیاتی ، ایجاد بسترامن ، فراهم نمودن  زیرساخت ها و زمینه های رشد ایده های نوآور برای هدایت سرمایه‌گذاری جهت رونق  تولید از جمله اقداماتی است که ضرورت دارد؛ در خصوص اجرایی شدن شعار امسال به آن پرداخت.
 ایزدی در پایان با تاکید براین که فرهنگ مصرف تولید داخلی باید درجامعه نهادینه شود تصریح کرد : تولید قوه محرکه اقتصاد کشورو برطرف کننده مشکل بیکاری است لذا برای افزایش تولید دانش بنیان ، اشتغال آفرین، کار آمد و درآمد زا خود تولید کنندگان هم باید تلاش جدی کرده و با تولید محصول با کیفیت و در نظر گرفتن سلایق جامعه و مشتری قدم های مثبتی برای رونق تولید بردارند.
نخستین نمایشگاه تولید ایرانی دانش بنیان با حضور شرکت ها ، سازمان ها و مراکز  علمی ، صنعتی ، خدماتی و دانش بنیان از 31 خردادماه ۱۴۰۱ تا ۳ تیرماه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی فارس دایر است
انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز