رضایی: منابع بازآفرینی استان فارس به خود استان برگردد

۱۴۰۱/۰۴/۰۴ - ۲۱:۵۷:۳۷
کد خبر: ۱۳۴۳۵۸۰
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس گفت: منابع بازآفرینی استان به خود استان برگردد و اگر منابع استانی شود امکان استفاده بهتری است و بازآفرینی نباید در جایگاه آخر باشد بلکه باید در اولویت قرار گیرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، محمود رضایی در ستاد بازآفرینی شهری گفت: بافت‌های تاریخی ، فرسوده و حاشیه‌نشینی استان فارس ۶ هزار هکتار است و این میزان ۱۰ درصد کل مساحت محدوده‌های شهری را در ۱۲۰ شهر استان شامل می‌شود.
او گفت: افزایش سرعت فرسودگی سبب شده که از بازآفرینی پیشی بگیرد و باید روز به روز بازآفرینی جدی‌تری دنبال شود ، نظم‌دهی به بافت‌نشینی و قانونمندی تملک در حریم شهر‌ها باید رخ دهد تا بازآفرینی راحت‌تر انجام شود همچنین پروژه‌های محرک توسعه در این مناطق تعریف شده و نیاز است که تقویت شود.
معاون عمرانی استاندار فارس گفت: نیاز است که به لحاظ اعتباری در زمینه بازآفرینی کمک شود ، مردم هم باید به بازآفرینی کمک کنند و پروژه‌ های محرک توسعه سرعت بگیرد از طرفی ارائه تسهیلات هم نیاز به اصلاح ضوابط و مقررات دارد و باید فضای اجرایی در استان مهیا شود.
رضایی گفت: در برخی از مناطقی که نهضت ملی با بازآفرینی تلفیق می‌شود باید امتیازات بهتری داده شود و تسهیلات با نهضت ملی منطبق باشد ، توسعه طرح ۵۷ هکتاری حرم به ۳۶۰ هکتار نیز به بازآفرینی مناطق اطراف حرم کمک می‌کند.
معاون عمرانی استاندار فارس گفت: منابع بازآفرینی استان به خود استان برگردد و اگر منابع استانی شود امکان استفاده بهتری است و بازآفرینی نباید در جایگاه آخر باشد بلکه باید در اولویت قرار گیرد.
انتهای پیام
نظر شما