فاز دوم و سوم مجتمع آلومینیوم جنوب در دست احداث است

۱۴۰۱/۰۴/۰۵ - ۱۸:۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۳۴۳۹۴۶
مدیر تحقیق و توسعه سالکو‌ (مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب) در حاشیه نمایشگاه تخصصی تولید ایرانی، دانش بنیان در شیراز با اشاره به پیشینه‌ این شرکت گفت: این شرکت که در منطقه ویژه انرژی بر لامرد قرار دارد، سالانه ۳۰۰ هزار تن آلومینیوم به صورت شمش هزار پوندی، ۵۰ پوندی و غیره تولید می‌کند و در بهمن ۱۴۰۰ ظرفیت آن تکمیل شده است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، احمد انصاری افزود: در همین راستا فاز دو و سه نیز با همین ظرفیت سالانه ۳۰۰ هزار تن در دست احداث است، فاز دو شمش را تحویل گرفته و به ورق و سایر نیازمندی های کشور تبدیل خواهد شد، هر فاز سبب اشتغال حدود ۹۰۰ نفر خواهد شد.
_BAS2236
انصاری ادامه داد: از این ۳۰۰ هزار تن تولیدی ۷۰ درصد صرف مصارف داخلی شده و ۳۰ درصد آن به کشورهایی مانند ترکیه صادرات می شود که با افزایش تولید در فازهای بعدی صادرات به کشورهای دیگر نیز توسعه خواهد یافت، بازارهای هدف شناسایی و بازاریابی اولیه انجام شده است.
*ساخت هر قطعه موردنیاز کشور با بهره از مهندسی معکوس
در ادامه، ناصر عباسی رئیس مهندسی آلومینیوم جنوب نیز با اشاره به یک سری از فعالیت ها در این شرکت با بیان اینکه ساخت هر قطعه موردنیاز کشور با بهره از مهندسی معکوس در این شرکت وجود دارد، گفت: به طور مثال ما پمپ ها را معادل سازی کردیم و دیگر نیاز به وارد کردن پمپ های خارجی نیست، همچنین موتورها نیز به همین شکل از تولید داخلی استفاده می شود.
_BAS2198
وی با اشاره به مشکل تامین برق تصریح کرد: ما مشمول طرح کاهش مصرف برق شدیم که باید تا ۱۵۰ مگابایت برق را کاهش دهیم که سبب می شود تعداد زیادی از دیگ ها را از مدار خارج کنیم که بازگرداندن آنها بسیار هزینه بردار است.
عباسی ادامه داد: قرار بود در کنار مجتمع نیروگاه غدیر تاسیس شود که فقط ۳۰ درصد پیشرفت کار داشته است، قرار بود نیروگاه برق پارسیان به ما منتقل شود که از طریق برق منطقه ای مواجه شدیم.
وی با بیان اینکه تمام مواد اولیه ما از خارج از کشور وارد می شود، اظهار کرد: در شرایط کنونی کشور با مشکلات اساسی با واردات مواد اولیه رو با رو هستیم، اکنون از ۳۰۰ هزار تن در سال به ۲۸۰ هزار تن رسیدیم.
*می توانیم ادعا کنیم که در حال تولید آلومینیوم هستیم
عباس آذرنیوند، رییس کنترل کیفیت آند این مجتمع نیز با بیان اینکه ما یک مجتمع هستیم و هر بخش ما یک کارخانه مجزا محسوب می شود، گفت: اکنون که در حال تولید آنود هستیم می توانیم ادعا کنیم که در حال تولید آلومینیوم هستیم.
_BAS2221
وی با اشاره به تولیدات کارخانه و توضیحات تخصصی خاطرنشان کرد: چالش های زیادی در مسیر تولید داشتیم، از افراد متخصص در مجتمع بهره بردیم و همین باعث از بین رفتن برخی چالش ها بوده است.
 
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز