درمانگاه دولتی دندانپزشکی در لامرد افتتاح خواهد شد‎‎

۱۴۰۱/۰۴/۰۷ - ۱۳:۳۳:۴۸
کد خبر: ۱۳۴۴۶۶۰
معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد با اشاره به افزایش تقاضا در بحث دهان و دندان در شهرستان لامرد گفت: خوشبختانه ۷۰ درصد اقدامات ایجاد درمانگاه دندانپزشکی در شهرستان لامرد انجام شده است که امیدواریم ظرف دوماه آینده با حضور ۳ الی ۴ دندانپزشک مجرب با ارائه تمام خدمات بصورت تعرفه دولتی پذیرای مردم عزیز باشیم.
یعقوب رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار برنا از شهرستان لامرد فارس تصریح کرد: در شهرستان لامرد ۱۳ «مراکز جامع سلامت شهری و روستایی» و ۳۴ «خانه بهداشت» فعال داریم که خوشبختانه توانسته‌ایم در سال گذشته ۲۲ نیرو بهداشتی جدید نیز در مراکز جامع سلامت به کار بگیریم.
این مقام مسئول افزود: در سه ماهه اول سال جاری، در مراکز بهداشت و درمان شهرستان لامرد ۲۷۵۰۰ بیمار توسط پزشک ویزیت شده‌اند که این امر جدا از سایز خدماتی است که مراقبین سلامت و همکاران بهورز ما در حال ارائه آن هستند.
رضایی با بیان اینکه در حال حاضر واگیر و شایع ترین بیماری در سطح شهرستان لامرد، بیماری های گوارشی روده ای است ادامه داد: این بیماری که میتواند زیرمجموعه ای از کرونا باشد بویژه در اطفال و کودکان ۵ الی ۱۲ سال که متاسفانه واکسن کرونا را دریافت نکرده اند شایع است؛ بیماری های کرونا و سالک در رده های بعدی قرار گرفته اند.
وی در خصوص شیوع کرونا و واکسیناسیون آن در شهرستان لامرد گفت: الحمدلله چهار ماه است که شهرستان، در وضعیت کم خطر از لحاظ شیوع ویروس کرونا است؛ تعداد کل واکسن های کرونا که تاکنون تزریق شده ۱۷۴ هزار دوز است که از این تعداد، ۸۶ درصد جمعیت شهرستان که مشمول واکسن هستند دوز اول، ۸۴ درصد دوز دوم و ۴۵ درصد دوز سوم را دریافت کرده اند؛ امیدواریم با مراجعه عزیزانی که تاکنون اقدام به تزریق واکسن نکرده اند درصد پوشش را افزایش دهیم، چراکه میانگین واکسیناسیون استانی ۹۴ درصد است و لامرد از این میانگین پایین تر است.
معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد اذعان کرد: متاسفانه پس از ۱۸ سال اولین مورد سرخک و سرخچه در بین اتباع خارجی که بصورت غیرمجاز وارد شهرستان لامرد شده بودند کشف شد؛ بلافاصله پس از شناسایی اولین مورد برنامه واکسیناسیون در بین این گروه از اتباع خارجی با کمک فرمانداری از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شد و تا به این لحظه بیش از ۱۵۰۰ نفر از این افراد واکسینه شدند، الحمدلله مورد دیگری از این بیماری در سطح شهرستان گزارش نشده است.
رضایی پرفشار خونی را غیرواگیر ترین بیماری در سطح شهرستان لامرد عنوان کرد و بیان داشت: این بیماری که یکی از علل مرگ و میر در کشور نیز هست طرح آن از اوایل اردیبهشت ماه آغاز و ادامه خواهد داشت، تاکنون ۵۵۰۰ نفر غربالگری شده اند که ۴۵۰ نفر از این عزیزان افراد زیر ۳۰ سالی بودند که از بیماری خود آگاهی نداشته اند لذا خواهشمندیم مردم در این زمینه اهتمام ویژه ای ورزیده و به پایگاه های پزشک خانواده شهری، مراکز بهداشت و درمانی و خانه های سلامت مراجعه نمایند؛ جامعه هدف این امر افراد بالای ۱۸ سال است.
این مقام مسئول افزود: شهرستان لامرد در بحث دیابت، در زمینه پوشش های مراقبتی و شناسایی مقام سوم استانی را داراست. 
وی با اشاره به نرخ باروری، سلامت خانواده و افزایش جمعیت در شهرستان لامرد گفت: در سال ۹۹ عدد باروری در لامرد ۲ بود که متاسفانه این آمار به ۱.۷۵ کاهش یافت؛ در سال گذشته همکاران ما توانسته اند پوشش و مراقبتی را در ۷۰ درصد کودکان و مادران باردار ایجاد کنند که امیدواریم این شاخص را امسال بهبود ببخشیم.
معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد تأکید کرد: تمام دانش آموزان پیش دبستانی، چهارم، هفتم و دهم که جمعیتی قریب به ۹ هزار نفر را شامل می‌شوند باید توسط پزشک و مراقب سلامت غربال شوند و گواهی سلامت برای آنان صادر شود، که این طرح با همکاری آموزش و پرورش در تیر ماه آغاز و تا پایان مرداد ادامه خواهد داشت.
رضایی با نیم نگاهی به بحث سلامت روان در لامرد ادامه داد: متأسفانه ۴ مورد خودکشی منجر به فوت در سال گذشته در شهرستان لامرد داشته ایم که البته نسبت به سال ۹۹ که ۷ نفر بود روند کاهشی را داشته ایم، در سال ۱۴۰۱ نیز تا به این لحظه متأسفانه یک مورد گزارش شده است که امیدواریم با مشاوره هایی که کارشناسان سلامت روان ما دارند این موارد کمتر شود.
وی افزود: در سال گذشته توانسته ایم ۹۱۱ نفر را مشاوره دهیم که از این تعداد، ۶ نفر که مصمم به امر خودکشی بودند مبرا شدند./ انتهای پیام
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز