نباید خدمات کادر درمان در روزهای کرونایی فراموش شود‎‎

۱۴۰۱/۰۴/۰۷ - ۱۳:۳۶:۰۹
کد خبر: ۱۳۴۴۶۶۶
نباید خدمات کادر درمان در روزهای کرونایی فراموش شود‎‎
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد تصریح کرد: نباید خدمات کادر درمان در روزهای گذشته، به ویژه دوران کرونایی فراموش شود؛ بحران پس از کرونا، بحران کمبود کادر درمان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از شهرستان لامرد فارس؛ دکتر علیرضا دشت‌پیما در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، شرایط بهداشت و درمان را شرایطی بحرانی قلمداد کرد و گفت: یک‌ سال است که مطالبات کادر درمان پرداخت نشده است، طرح پرستاران ما درحال اتمام است و دانشگاه شیراز به ما جایگزین پرستاری که دوسال و نیم پا به پای بیمار کرونا بوده است، نمی‌دهد، این خیلی دردناک است؛ کاری از دست ما ساخته نیست چراکه تصمیم وزارتخانه ای است و تاکنون پنج هزار پرستار از کار بی کار شده اند.
این مقام مسئول با بیان اینکه کادر درمان با حداکثر چیدمان در بیمارستان حاج محمود حاج حیدر لامرد علیرغم سقف اضافه کار محدود در حال ارائه خدمات هستند خاطرنشان کرد: در کادر درمان ما همه جوانب را میبینیم، هیچگاه در سیستم نگفته ایم که ما صد در صد هستیم، آمده ایم که خدمات بهتر ارائه دهیم، قطعاً در هر مجموعه و در هر ارگانی ناهمسانی وجود دارد.
رییس بیمارستان لامرد در خصوص وضعیت مراجعه‌کنندگان به بیمارستان لامرد گفت: ۵۰ درصد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان حاج محمود حاج حیدر لامرد برای شهرستان های همجوار هستند.
دکتر دشت‌پیما ادامه داد: این بیمارستان در زمان کرونا افتتاح شد، مراجعه‌کنندگان اتاق عمل ما در آن زمان به نسبت زمان حال کم بود، پس از فروکش کردن کرونا روند مراجعه کنندگان به اتاق عمل زیاد شد، اما نیروی اتاق عمل ما گنجایش فعال بودن در دو نوبت را ندارد.
وی از آماده سازی مکان احداث درمانگاه سرپایی در لامرد خبر داد و افزود: خوشبختانه مکان درمانگاه سرپایی مهیا شده است و پیگیری های ثانویه آن درحال انجام است؛ بحث برون سپاری تزریقات درحال انجام است.
رییس شبکه بهداشت و درمان نبود متقاضی ارائه خدمات با تعرفه دولتی را از دیگر چالش های موجود در شهرستان لامرد برشمرد و اذعان کرد: مجدانه به دنبال راهکاری برای این امر هستیم؛ علاوه بر این، تمام تلاش‌مان را برای نگهداری نیروی متخصص در لامرد میکنیم، چراکه بیش از نیمی از نیروهای متخصص شهر لامرد بصورت طرحی یا قراردادی مشغول به خدمت هستند.
 
رییس بیمارستان لامرد بیان کرد: تمام هزینه های دریافت شده از مردم بابت ارائه خدمات به حساب خزانه واریز میشود و پس از پایش و کسورات مختلف بصورت میانگین یکسال بعد به حساب بیمارستان لامرد واریز میشود، با این وجود بسیاری از خریدهای ما در این مجموعه خدمت‌رسان بروز است.
علیرضا دشت‌پیما با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم ناامیدی مردم را از سیستم، انتقادات و راهکارهای سازنده تأکید کرد: علیرغم مکاتبات متعدد اما کماکان اجازه تزریق سرم بدون تشکیل پرونده موقت نداریم؛ با پرسنل درمانی و اداری با ذکر نام، در صورت بروز هرگونه تخلف برخورد میشود، مردم عزیز میتوانند شکوایه های خود را به واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان منتقل کنند.
رییس شبکه بهداشت و درمان لامرد در خصوص افزایش اعزام مادران باردار به مرکز استان بیان کرد: مادران پر خطر روزانه در شهرستان لامرد پایش میشوند، بیمارستان لامرد، بیمارستان سطح دو در ارائه خدمات به ماداران باردار پرخطر و نوزادان بالای ۳۲ هفته است با ابلاغ دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مواقع ضروری مجاز به انتقال به مرکز استان هستیم که این پروازها با هماهنگی و همکاری مدیریت فرودگاه بین المللی شهدای لامرد انجام میشود.
وی اضافه کرد: شهرستان لامرد چون قطب معین است و شهرستان مهر نیز زیر نظر آن است ممکن است مادر باردار علیرغم اینکه اقدامات درمانی و پیگیری های خود را در شهرستان مجاور انجام داده باشند در زمان اورژانسی به دست ما برسند که طبق پروتکل زیر ۳۲ هفته بوده و نیاز داشته باشند که نوزاد آنها در مراکز فوق تخصصی بستری شود؛ که این عزیزان نیز با هماهنگی ستاد اعزام دانشگاه علوم پزشکی شیراز بلافاصله به مرکز استان انتقال داده میشوند‌./انتهای پیام
 
نظر شما