حمایت صنوف گردشگری فارس از سرمایه گذار و کارآفرین هتل آسمان شیراز

۱۴۰۱/۰۴/۱۰ - ۱۴:۴۸:۰۹
کد خبر: ۱۳۴۵۶۷۷
حمایت صنوف گردشگری فارس از سرمایه گذار و کارآفرین هتل آسمان شیراز
روسای صنوف و تعدادی از فعالین حوزه گردشگری فارس از هتل آسمان شیراز بازدید کردند و از نزدیک با روند ساخت و ساز این هتل بزرگ آشنا شدند و ضمن حمایت از سرمایه گذار و کارآفرین این مجموعه گردشگری خواستار هر چه سریع تر تعیین تکلیف موارد و مشکلات پیش روی سرمایه گذار شدند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، در جریان این بازدید که نزدیک به 3 ساعت به طول انجامید، حمید سجادیان مدیر عامل مجموعه شرکت هتل آسمان شیراز توضیحات مفصلی از ایده تا اجرا، روند اخذ مجوزها و همچنین ساخت و ساز این هتل ارائه کرد. 
وی با اشاره به اینکه روند ساخت هتل آسمان در شیراز طی 20 سال گذشته کاملا قانونی و اصولی بوده است تاکید کرد: در این سال ها هر مجوزی که به «هتل آسمان» داده شده همه روند قانونی خود را طی کرده و  مگر می شود هتلی در این ابعاد در شهر شیراز و محور گردشگری بدون مجوز ساخته شود؟. 
وی گفت: متاسفانه اظهارنظرها در مورد هتل آسمان غیر کارشناسی، غیر اصولی و همراه با تهمت و افترا است که پایه و اساس قانونی ندارد ولی توانسته فضای ناآرامی را به وجود آورد و تخریب افکار عمومی را نشانه رفته است. 
این کار آفرین گردشگری فارس افزود: در سال های گذشته اشخاص حقیقی و حقوقی بدون آنکه بازدیدی از این هتل  و یا اطلاعی از نحوه ساخت آن داشته باشند، اظهار نظرهای غیر واقعی خود را در رسانه ها منعکس کردند با این وجود با اسناد و مدارکی که دارم تاکید می‌کنم  آمادگی هرگونه مناظره در حضور رسانه ها با هر مسئولی درباره روند مجوزگیری تا ساخت هتل آسمان و حتی دیگر هتل هایم در شهر شیراز را دارم.
 
* به جای تشویق و ترغیب سرمایه گذاران چوب لای چرخ بخش خصوصی می گذارند 
بنابر این گزارش در این برنامه بازدید حسن سیادتان رئیس جامعه حرفه ای هتلداران فارس نیز با اشاره به اینکه: اگر سرمایه گذاران در حوزه گردشگری حمایت نشوند بی شک در آینده، سرمایه گذاری برای این صنعت نخواهیم داشت و توسعه هم رخ نمی دهد از این رو می طلبد سرمایه گذاران حمایت، تشویق و ترغیب شوند تا گردشگری بتواند رونق بگیرد. 
به گفته وی  سرمایه گذاری در حوزه گردشگری به خصوص ساخت هتل علاوه بر آنکه نیازمند سرمایه هنگفتی است بلکه به عشق. علاقه  و پشتکار هم نیاز دارد پس باید حمایت های ارگان های دولتی و نهادهای مرتبط از سرمایه گذاران در این بخش افزایش باید تا سرمایه گذار هم تشویق به ادامه کار گردد.    
سیادتان با تاکید بر اینکه اگر به سرمایه گذار اهمیت ندهیم و درکش نکنیم در آینده سرمایه گذار برای صنعت گردشگری نخواهیم داشت افزود: در حال حاضر در استان با کمبود هتل مواجه ایم و اگر  سرمایه گذاران  در بخش هتل آنطور که باید و شایسته است حمایت نشوند در سال‌های آتی گردشگری با مشکل جدی مواجه خواهد شد. 
رییس انجمن حرفه ای هتلداران فارس افزود: هتل ها با سرمایه گذاری که دارند آبروی شهر هستند و مانند مسجد، مدرسه و بیمارستان یک ضرورت در شهر به حساب می‌آیند به خصوص در شیراز که شهر توریستی محسوب می شود.
وی همچنین بر ضرورت حمایت از سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت: متاسفانه عده ای به جای آنکه راه را برای حضور، تشویق و ترغیب سرمایه گذاران در شیراز هموار کنند چوب لای چرخ بخش خصوصی می گذارند. 
وی به ساخت هتل آسمان اشاره کرد و گفت: با توجه به ابعاد و بزرگی هتل آسمان، آقای سجادیان با سرمایه گذاری بسیار عظیمی شروع به کار کردند اما متاسفانه از زمان گودبرداری تا کنون  مشکلات پی در پی را برای ایشان ایجاد کردند که همچنان هم ادامه دارد ولی با این حال این کارآفرین دست از کار نکشید و تمامی مشکلات را پشت سر گذاشت. 
ریس انجمن حرفه ای هتلداران فارس فعالیت، پشتکار و سرمایه گذاری آقای سجادیان را برای ساخت هتل در شهر شیراز قابل تقدیر دانست و خواستار حمایت جدی مسولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی کشوری و استانی برای تکمیل و بهره برداری هتل آسمان شد.  سیادتان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هم اکنون ۱۹ هتل در فارس در حال ساخت است که هر کدام دارای مشکلاتی هستند. افزود: در سال جاری 3 هتل جدید در فارس به بهره برداری می رسد. 
 
* لزوم حمایت همه جانبه سرمایه گذاران
هدایت فرهادی رئیس انجمن حرفه ای مهمانپذیر داران استان فارس نیز بر لزوم حمایت همه جانبه سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت:  زمانی با فرار مغزها مواجه بودیم و هم اکنون با فرار کارآفرین و سرمایه گذار مواجه هستیم که باید هرچه سریعتر این مشکل حل شود. وی افزود: با توجه به اینکه گردشگری صنعتی درآمدزا، پرسود و اشتغالزا است باید حمایت های لازم از سرمایه گذاران در این بخش صورت بگیرد.
 
*باید هرچه سریعتر وضعیت هتل آسمان مشخص شود
محمود فخری، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس نیز گفت: حمایت از سرمایه گذار باید واقعی باشد اما متاسفانه حمایت های مسئولین به جملات کوتاه شعار گونه وچند تیتر در روزنامه ها خلاصه می شود و در عمل چیزی وجود ندارد. 
وی با ذکر این پرسش که آیا با این برخوردهای غیرکارشناسی، غیر تخصصی، غیر اخلاقی و غیر حرفه ای سرمایه گذار جرات سرمایه گذاری در این شهر را خواهد داشت؟ گفت: متاسفانه بی تدبیری برخی مدیران فرصت سوزی و فرار سرمایه گذار از استان را در پی داشته و دارد و می طلبد هر چه سریع تر اقدامات جدی در این زمینه انجام شود.
به گفته وی بلاتکلیفی در مدت زمان بیش از 7 سال  و حرف و حدیثهای متفاوت در کوچه و بازار و رسانه های داخلی و خارجی زمان کمی نیست و باید هر چه سریع تر وضعیت هتل مشخص شود. 
فخری ضمن حمایت از آقای سجادیان به عنوان سرمایه گذار و کارآفرین بخش گردشگری افزود: هم اکنون خواستار این هستیم که بدون حاشیه، دشمنی و کینه ورزی عریان ظرف مدت یکماه نظر کارشناسی و تخصصی کارشناسان محترم که متشکل از دفتر فنی استانداری، سازمان نظام مهندسی، معاونت فنی و شهرسازی شهرداری شیراز و اساتید و صاحب نظران حوزه دانشگاه برای هتل آسمان گرفته شود و همان نظریه کارشناسی برای همه حجت و لازم الاجرا شود. 
 
* برخی اظهارنظرها سرمایه گذار را از ادامه فعالیت پشیمان می کند
کیومرث حسینی نایب رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس نیز گفت: با توجه به مشکلاتی که طی سال های اخیر  برای آقای سجادیان به عنوان سرمایه گذار بخش گردشگری و هتل‌داری به وجود آمده، ایشان می توانست سرمایه گذاری خود را در شیراز متوقف کند و به خارج از استان و حتی کشور منتقل نماید اما شاهد هستیم که این اتفاق نیفتاده و همواره پای کار هستند و ادامه می دهند. 
وی افزود: متاسفانه برخی از مسولان با اظهارنظرها و صحبت هایشان کاری می کنند که سرمایه گذار را از ادامه فعالیت پشیمان شود. 
 
* حمایت ها از سرمایه گذاران در حد کلام و حرف نباشد
افشین تهرانی نایب رئیس جامعه حرفه ای هتلداران فارس نیز طی سخنانی تاکید کرد: با توجه باینکه گردشگری هر روز با یک بحران جدی مواجه می شود و بقای این صنعت دچار چالش شده است جا دارد حمایت ها از سرمایه‌گذاران در حد کلام و حرف نباشد. 
به گفته وی در حاضر با امید، اتحاد و همدلی و وحدت صنوف می توان رونق و توسعه را به  گردشگری برگرداند چرا که سرمایه گذاران در این حوزه پای کار هستند. 
وی بر لزوم حمایت همه جانبه از آقای سجادیان به عنوان سرمایه گذار که سال ها در صنعت گردشگری فعالیت داشته و دارد تاکید کرد. 
 
* هتل آسمان سریعتر در چرخه گردشگری قرار گیرد
محمد هادی شکیبا فرد عضو هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس نیز در این جلسه طی سخنانی با اشاره به فعالیت های دو دهه اخیر آقای سجادیان در حوزه گردشگری گفت: با توجه به اقدامات موثر و سرمایه گذاری هایی  که آقای سجادیان در حوزه گردشگری داشتند، ایشان به حق یک کارآفرین در این حوزه تخصصی محسوب می شوند. 
وی افزود: با یک نگاه ساده به حجم سرمایه گذاری که آقای سجادیان در هتل آسمان داشتند می توان به‌این نکته پی برد که ایشان به دنبال سود بیشتر از ساخت هتل نبوده چرا که اگر این سرمایه گذاری را در ساخت مجموعه آپارتمان های مسکونی در شهر شیراز و یا شهرهای دیگر می کرد سال ها قبل به سود رسیده بود. 
شکیبا فرد افرود: بی شک هدف آقای سجادیان کارآفرینی در حوزه گردشگری است چرا که با به بهره برداری رسیدن هتل آسمان  دست کم 500 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد. 
وی در ادامه بر لزوم حمایت از این کار آفرین حوزه گردشگری تاکید کرد و خواستار رفع مشکلات و مباحث مطرح شده درباره هتل آسمان شد و گفت: امید است هر چه سریع تر و با مساعدت مسولان دولتی وضعیت هتل آسمان مشخص شود و این هتل در چرخه گردشگری قرار گیرد.
 
1656673507923
 
1656673507889
 
1656673507784
 
1656673507820
 
1656673507854
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز