خطر ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو با خرید دام از مراکز غیرمجاز وجود دارد

۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۱۱:۴۱:۵۳
کد خبر: ۱۳۴۵۹۵۸
خطر ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو با خرید دام از مراکز غیرمجاز وجود دارد
سرپرست مرکز بهداشت شهدای والفجر از طرح جمع آوری فروش دام زنده و کشتار غیر مجاز در منطقه بلوار خلیج فارس شهر صدرا خبر داد.
به گزارش  خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «علیرضا شریعتی» گفت: تب خونریزی دهنده کریمه – کنگو (CCHF) یک بیماری حاد تب‌دار و خونریزی دهنده است که در اثر گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود، این بیماری برای نخستین بار در سال ۱۹۴۴ در کریمه اوکراین شرح داده شد و نام تب خونریزی دهنده برای آن اعلام شد.
او افزود: با توجه به شیوع بیشتر بیماری تب کریمه کنگو در فصل تابستان، یکی از عواملی که می تواند در افزایش شیوع این بیماری موثر باشد، کشتار غیرمجاز دام است.
شریعتی بیان کرد: کشتار غیرمجاز دام، به ویژه در معابر عمومی، عرضه گوشت بدون مهر دامپزشکی و خارج از یخچال ممنوع بوده و لازم است شهروندان فرآورده های خام دامی موردنیاز را از مراکز مجاز و دارای هویت خریداری کنند.
مهندس «محمدعلی محسنی پور» مسوول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر نیز گفت: برای کنترل بیماری کریمه_کنگو طبق هماهنگی‌ های انجام شده با دادستانی، نیروی انتظامی، شبکه دامپزشکی، اجرائیات شهرداری، پلیس راهور و نماینده اصناف، طرح جمع آوری فروش دام زنده و کشتار غیر مجاز در منطقه بلوار خلیج فارس شهر صدرا به مرحله اجرا درآمد.
او افزود: در این اقدام، با شناسایی مکان های کشتار غیر مجاز در ورودی شهر صدرا و پس از دستور مقام قضایی، کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر به همراه کارشناس شبکه دامپزشکی، نیروی انتظامی و اجرائیات شهرداری اقدام کردند.
مسوول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر با بیان اینکه گوشت می تواند منبعی بالقوه برای انتقال بیماری‌های مشترک باشد، بنابراین خرید گوشت از مراکز غیرمجاز و افراد ناشناس خطر ابتلا به بیماری ‌های مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری تب کریمه کنگو را به دنبال دارد.
انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز