آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۱۶تیر۱۴۰۱

۱۴۰۱/۰۴/۱۶ - ۱۶:۵۷:۵۹
کد خبر: ۱۳۴۸۴۹۵
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۱۶تیر۱۴۰۱
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز پنجشنبه، شانزدهم تیر ۱۴۰۱، اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، در این اطلاعیه آمده است:از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۱۶۲ هزار و ۸۸۲ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۳۰ هزار و ۲۷۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.
از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۷۰ هزار و ۸۳۸ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۸ هزار و ۴۰۸ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۹۲ هزار و ۴۴ مورد تست سریع انجام شده و ۱۱۱ هزار و ۸۶۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.
با بستری ۲۲ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۱۲۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۳۶ نفر است.
همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۲۱ هزار و ۵۳۲ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هشت میلیون و ۹۶ هزار و ۳۲۳ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۲۱ هزار و ۴۸۱ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۲۸ هزار و ۷۱۹ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۱۲۳ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.
انتهای پیام
نظر شما