صفرپور: بسیاری از قهرمانان در دل روستاها و عشایر پرورش پیدا کرده اند

۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۱۸:۰۴:۱۳
کد خبر: ۱۳۵۶۹۳۶
صفرپور: بسیاری از قهرمانان در دل روستاها و عشایر پرورش پیدا کرده اند
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در آیین افتتاحیه اولین دوره مسابقات مینی‌فوتبال روستایی و عشایری جام پرچم گفت:جامعه روستایی و عشایری را سرشار از استعداد ورزشی دانست.
به گزارش  خبرگزاری برنا از فارس ، دکتر حیدرصفرپور مدیرکل ورزش و جوانان استان در آیین افتتاحیه اولین دوره مسابقات مینی‌فوتبال روستایی و عشایری جام پرچم گفت: در تاریخ ایران اسلامی روستائیان و عشایر همیشه نقش تاثیرگذاری را ایفا کرده اند و جام پرچم فرصت مناسبی برای بروز استعدادهای ذاتی آن‌هاست.
وی افزود: وقتی شاهدیم که قهرمانان ملی بسیاری از دل همین ورزش روستایی و عشایری برخاسته اند، باید به این باور برسیم که یکی از ظرفیتهای بزرگ کشور جهت شناسایی و معرفی ورزشکاران در عرصه های ملی و‌ بین المللی همین جمعیت غنی از استعداد است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس عنوان کرد: خوشحالم که استان فارس بعنوان یکی از قطبهای اصلی جمعیت روستایی و عشایری کشور با بیش از یک صدهزار جمعیت عشایری در قالب سه ایل بزرگ قشقایی، خمسه و لر، ، توانسته در بزرگترین رویداد ورزشی حال حاضر ایران یعنی جام پرچم، مقام اول را در کل کشور با حدود ۵۵۰۰ تیم روستایی و عشایری داشته باشد و این نشان از تاثیرگذاری ورزش فارس در کشور است.
صفرپور در پایان خاطرنشان کرد: بعنوان یکی از فرزندان ایل بزرگ قشقایی که امروز توفیق خدمت به ورزش استان فارس را دارم معتقدم، برگزاری این رویداد مهم باعث پیشرفت بیش از پیش ورزش کشور به خصوص استان فارس خواهد شد و باید به نمایندگی از جامعه ورزش استان فارس از وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی بابت سیاست‌گذاری، هدف‌گذاری و برگزاری این مسابقات مهم تقدیر و تشکر کنم.
انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز