دکتر حسینی: ۵ شهرستان فارس به وضعیت قرمز کرونایی درآمد

۱۴۰۱/۰۵/۱۵ - ۱۵:۴۰:۴۵
کد خبر: ۱۳۶۰۸۲۰
دکتر حسینی: ۵ شهرستان فارس به وضعیت قرمز کرونایی درآمد
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست صبح امروز ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، با اعلام آخرین وضعیت رنگ بندی کرونا در فارس گفت: هم اکنون پنج شهرستان استان فارس در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «سید وحید حسینی» در این نشست ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش، گفت: بر اساس آخرین اعلام رنگ بندی کرونا، پنج شهرستان خرم بید، سرچهان، لارستان، جویم و خنج در استان فارس، به وضعیت قرمز درآمده است.
او ادامه داد: همچنین شهرستان های شیراز، سروستان، زرقان، ممسنی، اوز و گراش در وضعیت نارنجی؛ شهرستان خفر در وضعیت آبی و ۲۵ شهرستان استان نیز در وضعیت زرد کرونایی به سر می برند.
مسوول ارشد حوزه سلامت فارس سهل انگاری، بی توجهی و عادی انگاری در برابر کروناویروس را مهم ترین عامل در تشدید این بیماری دانست و توصیه کرد: ضرورت دارد تمامی اقشار جامعه در کنار پایبندی جدی به رعایت بهداشت، در تکمیل فرآیند واکسیناسیون علیه کروناویروس مشارکت داشته باشند تا بتوانیم با کمترین آسیب موج هفتم کرونا را پشت سر بگذاریم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز دریافت دز سوم و یادآور واکسن را موجب تقویت ایمنی فردی و اجتماعی در شرایط کنونی و سدی دفاعی در برابر خطر کروناویروس عنوان کرد که نیاز است از سوی تمامی افراد، مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین از مسوولان دستگاه های اجرایی استان خواست تا بیش از پیش بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اماکن و مراکز پرتردد نظارت داشته باشند.
دکتر سید وحید حسینی  همچنین در این نشست اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، آمارهای ابتلا به کروناویروس در مناطق مختلف استان، آخرین آمارهای جانباختگان این بیماری در شیراز و دیگر شهرستان های استان، روند انجام تست های pcr، تست های سریع و فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹ را ارزیابی کرد.
پایش روند انجام واکسیناسیون به ویژه دُز یادآور در مناطق مختلف استان، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه بیمارستان های استان، وضعیت شهرستان های استان در انجام واکسیناسیون نیز از دیگر محورهای مورد بررسی رییس دانشگاه در نشست امروز بود.
انتهای پیام
نظر شما