آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۲۲ مرداد۱۴۰۱

۱۴۰۱/۰۵/۲۲ - ۱۴:۲۷:۵۲
کد خبر: ۱۳۶۳۲۵۸
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۲۲ مرداد۱۴۰۱
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز شنبه، بیست و دوم مرداد ۱۴۰۱، اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، در این اطلاعیه آمده است:از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۲۰۳ هزار و ۲۰۸ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۴۸ هزار و ۶۲۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.
از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۹۳ هزار و ۳۷۳ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۲۷ هزار و ۱۴۲ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۰۹ هزار و ۸۳۵ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۱ هزار و ۴۸۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.
با بستری ۹۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۵۶۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته دو مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و ۷۶ نفر رسید.
همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۳۷ هزار و ۲۵۹ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۱۵ هزار و ۹۹۹ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۲۷ هزار و ۵۸۷ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۳۴ هزار و ۱۵۹ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۶۱ هزار و ۲۲۵ دُز نوبت سوم و ۹۳ هزار و ۲۸ دُز یادآور واکسن بوده است.
انتهای پیام
نظر شما