ایمانیه : مهدهای کودک بر پایه آموزش و پرورش ساماندهی شوند

۱۴۰۱/۰۵/۲۳ - ۱۸:۳۷:۴۳
کد خبر: ۱۳۶۳۹۰۷
ایمانیه : مهدهای کودک بر پایه آموزش و پرورش ساماندهی شوند
استاندار فارس بر لزوم استقرار دفاتر مشاوره در مدارس سطح استان تاکید کرد و در ادامه با اشاره به واگذاری کامل مهدهای کودک به آموزش و پرورش، ساماندهی آن‌ها را در یک ماه باقی‌مانده تا پایان سال ضروری دانست.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در جلسه شورای آموزش و پرورش، گفت: هر اقدامی برای دانش‌آموزان انجام شود تاثیرش در ارتقای کرامت‌های انسانی خواهد بود. 
وی افزود: محوری‌ترین اقدام ما باید توجه به آموزش و پرورش باشد؛ چراکه کشاورزی، پزشکی، مهندسی و هر چیز دیگری در کشور ما زمانی به درستی اجرا خواهد شد که به آموزش و پرورش توجه ویژه شود. 
استاندار فارس با تاکید بر اینکه مساله پرورش در کودکان، نوجوانان و جوانان ما بسیار حائز اهمیت است، افزود: اگر بتوانیم نسلی را برای پذیرفتن مسئولیت در آینده آماده کنیم، کار بزرگی انجام داده‌ایم. 
وی بر تشکیل ۵ کارگروه مختلف جهت پیگیری امور به صورت همه جانبه اشاره کرد و گفت: جهت آغاز سال تحصیلی جدید باید اقداماتی مد نظر قرار گیرد که یکی از آن ها، زنگ سلامت و توجه به ورزش دانش‌آموزی است. 
تهیه نقشه ایده‌آل استقرار مدارس و پراکندگی آن‌ها متناسب با بافت جمعیت در نقاط مختلف استان به ویژه شهرستان شیراز از دیگر نکاتی بود که دکتر ایمانیه به آن اشاره کرد. 
وی اظهار داشت: زمانبندی در ساخت مدارس نیز اهمیت دارد و این تدبیر درستی است که بهره‌بردار نیز از صفر تا صد ساخت مدرسه در کنار اداره نوسازی باشد. 
او همچنین بر تکمیل مدارس نیمه تمام با کمک خیرین نیز تاکید کرد و گفت: تکمیل این مدارس باید هرچه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد‌. 
دکتر ایمانیه در ادامه بر ایجاد دفاتر مشاوره نماز و حجاب در مدارس تاکید کرد و افزود: استان فارس در بحث رتبه‌بندی حجاب به ویژه با اجرای طرح چهارشنبه‌های طلایی در کشور در رتبه یک اقدامات ایجابی قرار دارد و لذا آموزش و پرورش نیز می تواند با ایجاد دفاتر مشاوره در پایه‌های مختلف تحصیلی در مدارس اقدام مناسبی در این حوزه انجام دهد. هدف از این دفاتر مشاوره، اقدامات ایجابی و پاسخگوئی به سوالات و تبیین منطقی نقش نماز در ارتقاء منزلت و جایگاه انسان است.
استاندار فارس، ابلاغ وظایف فرمانداران در موضوع سند تحول بنیادین، تشکیل کمیته استفاده مطلوب از فضای مجازی، اخذ اقدامات برتر ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور جهت بهره‌گیری از تجربیات موفق، پیدا کردن خلاقیت‌ها و استعدادهای برتر و زیباسازی نمازخانه ها را نیز لازم دانست و بر توجه به آنها تاکید کرد.
انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز