برگزاری دوازدهمین سوگواره ملی عشایر به میزبانی شیراز

۱۴۰۱/۰۶/۰۶ - ۱۵:۰۷:۱۲
کد خبر: ۱۳۶۹۸۲۱
برگزاری دوازدهمین سوگواره ملی عشایر به میزبانی شیراز
دبیر سوگواره ملی شعر عاشورایی اقوام عشایر از برگزاری دوازدهمین سوگواره ملی شعر عاشورایی اقوام و عشایر کشور به میزبانی فارس خبر داد.

امین ا... قربانی کشکولی با اشاره به پیشینه این جشنواره گفت: سوگواره شعرهای عاشورایی عشایر قبل از آن که یک مسابقه رقابتی باشد، یک نمایش واقعی و هنرمندانه از پایبندی عمیق اقوام و عشایر ایرانی به اعتقادات دینی و مذهبی و انسجام ملی اسلامی در راستای دفاع عاشقانه از نظام اسلامی است.

قربانی کشکولی افزود: برپایی سوگواره ملی شعرهای عاشورایی اقوام و عشایر ایرانی و استقبال شایسته از آن، گوشه ای از ارزش ها، هنجارها و رویکردهای فرهنگی مذهبی اقوام و ایلات عشایر را در این برنامه به نمایش می گذارد.

دبیر سوگواره ملی شعر عاشورایی عشایر برگزاری این جشنواره را راهی برای نمایش وحدت، هنفکری و همدلی خواند و تصریح کرد: بکار گیری مناسب اشتراکات فرهنگی، قبیله ای و قومی هم از عواملی هستند که برای تقویت و ارتقاء اتحاد و انسجام ملی و قدرت جامعه و استحکام پایه های نظام اسلامی ضروری به نظر می رسد و متأسفانه تا کنون آنطور که لازم بوده از این زاویه به معرفی این جامعه مهم و بسیار با ارزش نپرداخته ایم و بیشتر نمادهای غیردینی این جامعه تبلیغ و ترویج یافته است

وی با بیان اینکه این سوگواره از سال ۱۳۹۰ فعالیت تود را آغاز کرده است، اظهار کرد: با گذشت زمان ضرورت تداوم کمی و کیفی این سوگواره با استقبال شعرای دلسوخته از اقوام مختلف استان ها بیشتر احساس شد، به طوری که بیش از ۴۰۰ شاعر ارزشی و نویسنده والامقام و بیش از ۱۳۰۰ آثار متناسب با فراخوان های مربوطه جمع آوری شده است.

قربانی کشکولی اعلام کرد: در دوازدهمین سوگواره تعداد۵۶ شاعر ۱۱۶ آثر را از استان های خوزستان، زنجان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام اردبیل و دیگر استان ها به دبیرخانه این سوگواره ارسال کردند که با تفکیک، تقسیم بندی و با رعایت نقش دهی به تمامی قومیت های عشایری، از بین شعرهای ارسالی در نهایت تعداد ۱۴ شاعر برای ارائه در این برنامه توسط تیم داوری انتخاب شده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز