حسینی: کرونا همچنان در کمین افراد سهل انگار/ واکسیناسیون را جدی بگیرید

۱۴۰۱/۰۶/۰۹ - ۱۸:۰۷:۱۲
کد خبر: ۱۳۷۱۳۴۸
حسینی: کرونا همچنان در کمین افراد سهل انگار/ واکسیناسیون را جدی بگیرید
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، بر جدی گرفتن هم استانی ها در تکمیل واکسیناسیون علیه کروناویروس تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «سید وحید حسینی» در این نشست با بیان اینکه کرونا همچنان در حال چرخش در جامعه است تاکید کرد: تزریق و تکمیل واکسن علیه کروناویروس در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی، از مهم ترین اصول ایمنی در برابر این بیماری است.
او ادامه داد: رسیدن به ایمنی عمومی جامعه در برابر بیماری کووید۱۹، نیازمند پایبندی مردم به تکمیل واکسیناسیون علیه کروناویروس و رعایت جدی شیوه نامه های بهداشتی در برابر این بیماری است.
مسوول ارشد حوزه سلامت فارس با اشاره به نزدیک شدن به بازگشایی مدارس و با توجه به ضرورت پوشش واکسیناسیون کودکان علیه کروناویروس، از والدین خواست تا مشارکت جدی تری در واکسیناسیون فرزندان خود داشته باشند.
او همچنین به افراد دارای بیماری های زمینه ای و نقص سیستم ایمنی توصیه کرد: ضرورت دارد این افراد تزریق واکسن به ویژه دُز یادآور و رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.
دکتر سید وحید حسینی اظهار کرد: مشارکت مردم در انجام واکسیناسیون علیه کروناویروس در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی، در کاهش آمارهای ابتلا، بستری و فوت ناشی از این بیماری نقش موثری داشته است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز توصیه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک به کروناویروس از خوددرمانی بپرهیزند  و هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنند.
دکتر سید وحید حسینی با اشاره به وضعیت مطلوب واکسیناسیون علیه کروناویروس و فعالیت تمامی مراکز خدمات جامع سلامت استان در امر واکسیناسیون، اظهار کرد: ۹۳.۹۶ درصد جمعیت استان واکسن دُز اول، ۸۸ درصد دُز دوم و ۴۹.۹۹ درصد دُز سوم را دریافت کردند، همچنین جمعیت ۵ تا ۱۲ سال استان ۲۷.۷ درصد دُز اول و ۱۳.۳ درصد دُز دوم واکسن خود را دریافت کرده اند.
او همچنین در ادامه این نشست، آمارهای ابتلا به کروناویروس در مناطق مختلف استان، آخرین آمارهای جانباختگان این بیماری در شیراز و دیگر شهرستان های استان، اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، روند انجام تست های pcr و تست های سریع و فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹ را ارزیابی کرد.
انتهای پیام
نظر شما