آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۳۰ شهریور۱۴۰۱

۱۴۰۱/۰۶/۳۰ - ۱۹:۵۴:۴۱
کد خبر: ۱۳۸۰۰۵۱
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۳۰ شهریور۱۴۰۱
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز چهارشنبه، سی ام شهریور ۱۴۰۱ اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، در این اطلاعیه آمده است:از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۲۳۴ هزار و ۴۸۲ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۵۸ هزار و ۹۶۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.
از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۱۲ هزار و ۴۱۸ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۲ هزار و ۱۶۲ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۲۲ هزار و ۶۴ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۶ هزار و ۸۰۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.
با بستری ۵۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۷۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۱۵۰ نفر است.
همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۰ هزار و ۱۷۵ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۷۷ هزار و ۶۶۴ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۳ هزار و ۷۲۱ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۰ هزار و ۳۱۶ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۳ هزار و ۸۶۶ دُز نوبت سوم و ۱۲۹ هزار و ۷۶۱ دُز یادآور واکسن بوده است.
انتهای پیام
نظر شما