طرح «تقویت بنیان خانواده» در استان فارس به اجرا درآمد

۱۴۰۱/۰۷/۰۶ - ۱۳:۴۷:۳۱
کد خبر: ۱۳۸۱۶۴۵
طرح «تقویت بنیان خانواده» در استان فارس به اجرا درآمد
مدیرگروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از برگزاری کارگاه ۶ روزه تربیت مربی اجرای طرح «تقویت بنیان خانواده» با حضور کارشناسان سلامت روان استان فارس خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، «فریبا رضایی» کاهش آسیب‌ های اجتماعی را یکی از مهمترین اهداف برنامه های معاونت بهداشت دانشگاه عنوان کرد و گفت: اعتیاد سرآغاز بسیاری از آسیب ‌های اجتماعی و ۵۵ درصد طلاق ‌ها در کشور ناشی از اعتیاد است؛ همچنین ۶۵ درصد از معضلاتی همچون همسر آزاری، ۳۰ درصد کودک ‌آزاری‌ها و ۲۵ درصد قتل ‌ها با موضوع اعتیاد ارتباط دارد.
او ادامه داد: با در نظر گرفتن نقش خانواده به عنوان قدرتمندترین کانون اثرگذاری و موثرترین مرکز برای ساماندهی اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد، طرح «تقویت بنیان خانواده» برای گروه هدف نوجوانان ۱۱ تا ۱۴ ساله به همراه والدینشان در شهرستان های شیراز، مرودشت، کازرون و داراب در حال انجام است.
مدیرگروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: در همین راستا، کارگاه ۶ روزه تربیت مربی «طرح تقویت بنیان خانواده» با حضور ۲۵ کارشناس سلامت روان شهرستان های مجری برگزار شد.
رضایی افزود: در این طرح نشست های آموزشی به صورت بحث گروهی، پرسش و پاسخ، بازی و نمایش فیلم برای آموزش مهارت های زندگی نظیر مهارت قاطعیت، مهارت حل مساله، خودآگاهی و مهارت ارتباطی به نوجوانان و آموزش مهارت های فرزندپروری موثر به والدین برگزار می شود.
انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز