آغاز مسابقات مرحله کشوری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» در شیراز

۱۴۰۱/۰۷/۱۳ - ۱۵:۰۵:۴۰
کد خبر: ۱۳۸۳۷۷۴
آغاز  مسابقات مرحله کشوری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان»  در شیراز
مسابقات مرحله کشوری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استان فارس و همچنین قرآنیان در شیراز برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، نماینده ولی فقیه در استان فارس در آیین افتتاحیه این مسابقات که در مسجد نصیر الملک فارس برگزار شد، با اشاره به آتش زدن قرآن در نقاط مختلف دنیا گفت: آتش زدن قرآن تأثیری در اینکه بخواهند قرآن را از میدان زندگی بشر بیرون ببرند نخواهد داشت و قرآن هر روز بیشتر از دیروز در زندگی عاشقان حقیقت و دوست‌داران ارزش‌های انسانی حضور خواهد داشت.
حجت الاسلام لطف‌ا... دژکام برپایی این مسابقات را عاملی جهت ترویج و توسعه رویدادهای قرآنی و اجتماع اهالی قرآن دانست.
وی به آتش زدن قرآن در نقاط مختلف دنیا اشاره کرد و ضمن محکوم کردن این اقدام گفت: آتش زدن قرآن تأثیری در اینکه بخواهند قرآن را از میدان زندگی بشر بیرون ببرند نخواهد داشت و قرآن هر روز بیشتر از دیروز در زندگی عاشقان حقیقت و دوست‌داران ارزش‌های انسانی حضور خواهد داشت و هر روز مردمی که با فطرتشان با قرآن مواجه می‌شوند، به این قرآن عشق خواهند ورزید.
دژکام اضافه کرد: ترس دشمنان از این است که قرآن و عشق به آن همه عالم بگیرد و باید همین ترس داشته باشند و بدانند که با آتش زدن قرآن چیزی را تغییر نمی‌دهند و این وعده الهی است که دشمنان هیچگاه نخواهند توانست نور الهی را خاموش کنند و بحمد الهی قرآن با عظمت و صلابت رود جاری و مائده الهی است که پیش پای بشر گذاشته شده است و هر روز به تعداد طرفدارانش و علاقه‌مندانش اضافه می‌شود و ما به یاری به ظهور شریک‌القرآن یعنی حضرت صاحب‌الزمان(عج) نزدیک خواهیم شد.
وی با یادآوری آیات سوره اسراء تصریح کرد: بهره‌ای که از مسابقات قرآن می‌خواهیم ببریم با توجه به این آیه تکمیل می‌شود و آن این است که خداوند فرمود همانا این قرآن به بهترین طریقه زندگی هدایت می‌کند.
دژکام ادامه داد: چند سال است که رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) بر موضوع سبک زندگی اسلامی تاکید ویژه دارند و باید تلاش کنیم سبک زندگی اسلامی در جامعه رواج یابد که خوشبختانه این مهم مورد توجه فکری محافل مذهبی، معنوی و فرهنگی و تربیتی ما  قرار گرفته است.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: کتابی که سبک زندگی اسلامی را به ما یاد می‌دهد، قرآن کریم است. طریقه و سبکی از زندگی که استوارترین سبک زندگی است. استوار و محکم است و کسی که پیرو این سبک زندگی است به این سادگی لطمه نمی‌خورد.
*قرآن در تمام مراحل تلاوت و تدبر در جامعه گسترش یابد
آیت‌ا... ‌العظمی ناصر مکارم شیرازی در پیامی به این مراسم بر ضرورت گسترش قرآن کریم در همه مراحل آن از تلاوت، تفسیر، تدبر و عمل به مضامین آسمانی آن در جامعه اسلامی تأکید کرد.
در این پیام که در مراسم افتتاحیه این مسابقات توسط حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس قرائت شد آمده است:
بسم ا... الرحمن الرحیم
«إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ وَیُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا کَبِیرًا» (سوره اسراء آیه ۹)
خداوند متعال را شاکریم که توفیق برگزاری مسابقات قرآنی را در جوار بارگاه ملکوتی احمدبن موسی (ع) به خادمین قرآن کریم عطا نموده و به شرکت‌کنندگان در این مسابقه خصوصاً جوانان و نوجوانان عزیز به سبب این توفیق الهی تبریک می‌گوییم و امیدواریم قرآن کریم در همه مراحل آن از تلاوت و تفسیر و تدبر و عمل به مضامین آسمانی آن در جامعه اسلامی بیش از پیش گسترش یابد.
اکنون که امواج شبهات و فتنه‌ها سرتاسر جهان را فرا گرفته و بیش از پیش، ایمان و اعتقادات جوانان و نوجوانان را نشانه رفته است انس با این معجزه جاودانه پیامبر اکرم (ص) و بازگشت به تعالیم قرآن و عمل به آیات نورانی آن در سایه ارشادات اهل‌بیت(ع)، تنها راه موفقیت و سعادت است و دوری از آن نتیجه‌ای جز گمراهی در پی نخواهد داشت.
برپایی مراسمات قرآنی همانند این مسابقات باعث تشویق و ایجاد انگیزه بیشتر در میان اهل قرآن می‌گردد و مقدمه‌ای برای انس بیشتر شما عزیزان با این کتاب آسمانی خواهد شد.
بار دیگر به سهم خویش از مسئولان این مراسم مبارک و همه خادمان قرآن کریم تشکر نموده و آرزوی توفیق و سلامتی برای همه آنها را از خداوند متعال خواستارم.
*تخصیص سهمیه مسابقات سراسری قرآن به برگزیدگان «مدهامتان»
در این مراسم همچنسن رئیس ستاد عالی مسابقات قرآن از تخصیص سهمیه مستقیم به رتبه‌های نخست رشته قرائت و حفظ کل پانزدهمین دوره مسابقات قرآن «مدهامتان» در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن خبر داد.
حمید مجیدی‌مهر گفت: رتبه‌های اول رشته قرائت و حفظ کل قرآن در بخش بانوان و آقایان در این دوره از مسابقات مدهامتان، سهمیه مستقیمی در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن جمهوری اسلامی خواهند داشت.
رئیس ستاد عالی مسابقات قرآن با بیان اینکه بحمد الهی خط ایثار و اخلاق‌مداری همچنان در میان قهرمانان قرآنی ما ادامه دارد، از جوانانی که به تازگی در عرصه قرآن ورود کرده‌اند، خواست تا این راه را ادامه دهند.
*رقابت ۱۵۰ نفر در مرحله کشوری مسابقات «مدهامتان»
دبیر اجرایی مسابقات قرآن «مدهامتان» از رقابت ۱۵۰ نفر از برگزیدگان مرحله استانی پانزدهمین دوره این مسابقات در مرحله کشوری در شیراز خبر داد.
مجید میرزایی‌نسب با بیان اینکه ۱۵۰۰۰ نفر از اعضای کانون‌های مساجد کشور در مرحله استانی شرکت کردند، اظهار کرد: حدود ۱۵۰ نفر از سراسر کشور در بخش آقایان و بانوان در رده سنی بالای ۱۶ سال در این مرحله به رقابت پرداختند.
میرزایی‌نسب در ادامه سخنان خود گفت: برای برگزاری  مسابقات مدهامتان دغدغه استان میزبانی که بتواند این مرحله از مسابقات را برگزار کند تا بتوانیم فضای خوبی برای حضور شرکت کنندگان مهیا کنیم، داشتیم که از انتخاب استان فارس بسیار خرسندیم.
بنابر این گزارش، پایان‌بخش این برنامه قرآنی از خانواده شهدای مدافع امنیت، شهید محسن جعفری و شهید علی‌اکبر رنجبر تجلیل شد و همچنین تجلیل از حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان به عنوان پیشکسوت قرآنی که فعالیت‌های مؤسسه‌اش را در سطح بین‌المللی گسترش داده است، تجلیل به عمل آمد.
علاوه بر این‌ها از حجت‌الاسلام علیزاده، امام جماعت مسجد موسی‌بن جعفر(ع) شیراز که ۴۶ سال در عرصه ترویج فعالیت‌های قرآنی فعالیت دارند و حجت‌الاسلام چوگانی، امام جماعت مسجد مهدی‌آباد قصردشت به دلیل اجرای برنامه‌های شاخص قرآنی تجلیل به عمل آمد.
این مسابقات عصر فردا با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان خواهد داد.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز