قانعی : شعبه استانی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در فارس آغاز به کار کرد

۱۴۰۱/۰۹/۱۵ - ۰۹:۳۷:۲۶
کد خبر: ۱۴۰۷۶۱۸
قانعی :  شعبه استانی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در فارس آغاز به کار کرد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس وجود و فعالیت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی را از نیازهای امروز جامعه دانست و گفت : شعبه استانی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در فارس آغاز به کار کرد.
به گزارش  خبرگزاری برنا از فارس ؛ حمیدرضا قانعی،  وجود و فعالیت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی را از نیازهای امروز جامعه دانست و با اشاره به نقش‌آفرینی کم‌رنگ این انجمن در سال‌های گذشته،  اظهارداشت: باید تلاش کنیم مفاخر فرهنگی استان بیش از پیش به جامعه شناسانده شوند تا پیوند هویتی نسل جدید با گذشته خویش استوارتر شود.
وی افزود: پاسداشت مفاخر حوزه فرهنگ در استان فارس، که سرشار از سرمایه‌های ارزشمند انسانی است، این روزها بیش از پیش خود را نشان می‌دهد؛ از این رو راه‌اندازی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گامی کارا در این راستا خواهد بود.
دبیر هیأت امنای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی شعبه فارس ادامه داد: این انجمن در راستای شناسایی و بزرگداشت دانشمندان، اندیشمندان و بزرگان فرهنگ و تمدّن اسلامی و ایرانی و زنده نگاه داشتن و انتشار آثار ارزنده آنان و همچنین شناسایی آثار فرهنگ و تمدن اسلام و ایران و جایگاه و سهم ایرانیان در بالندگی و پیشرفت آن راه‌اندازی شده است.
گفتنی است اعضای هیأت امنای شعب انجمن در مراکز استان‌ها گروهی 7 نفره از نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه مرکز استان، نماینده مجمع نمایندگان، استاندار در جایگاه رئیس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در جایگاه دبیر و سه تن از چهره‌های علمی و فرهنگی استان هستند که پس از تأیید هیأت مدیره مرکز، برای دو سال به عنوان اعضای ثابت آن تعیین می‌شوند.
این انجمن که از سال 1301، کار خود را آغاز کرده بود، سال 1373، آیین‌نامه راه‌اندازی شعب استانی را به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رساند. استان فارس در گذر این سال‌ها، هرچند گاه پاسداشت مفاخر فرهنگی را برگزار کرد یا گام‌هایی برای راه‌اندازی آن برداشته بود، تا کنون از داشتن چنین انجمنی محروم بوده است.
انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز