ایمانیه : تدابیر ویژه ای برای نوروز ۱۴۰۲ جهت پذیرایی از گردشگران اندیشیده شده است

۱۴۰۱/۰۹/۱۶ - ۱۳:۴۰:۵۹
کد خبر: ۱۴۰۸۱۳۶
ایمانیه :  تدابیر ویژه ای برای نوروز ۱۴۰۲ جهت پذیرایی از گردشگران اندیشیده شده است
استاندار فارس با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با نوروز ۱۴۰۲، اظهار داشت: تدابیر خاص و ویژه ای اتخاذ گردد، تا علاوه براینکه حرمت ماه مهمانی خدا رعایت می شود، بتوانیم پذیرایی مناسبی از گردشگران نوروزی داشته باشیم.
به گزارش  خبرگزاری برنا از فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه، در اولین جلسه ستاد تسهیلات سفر استان فارس، ضمن تشکر از تشکیل به موقع جلسات، خواستار تداوم و استمرار در جلسات ستاد تسهیلات استان شد و افزود: با هماهنگی های انجام شده و همکاری مناسب دستگاه‌های استانی، فارس در نوروز ۱۴۰۱ رتبه برتر تسهیلات سفر را به خود اختصاص داد. تلاش ها، هماهنگی ها و هم افزایی ها در جهت حفظ جایگاه استان و ارتقاء خدمات رسانی به مسافران اولویت اصلی ستاد تسهیلات باشد.
وی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با نوروز ۱۴۰۲، اظهار داشت: تدابیر خاص و ویژه ای اتخاذ گردد، تا علاوه براینکه حرمت ماه مهمانی خدا رعایت می شود، بتوانیم پذیرایی مناسبی از گردشگران نوروزی داشته باشیم.
نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: با توجه به اینکه در ایام نوروز با افزایش حمل و نقل جاده ای، تصادفات و مرگ و میر افزایش می یابد؛ لذا از هم اکنون راهداری و نیروی انتظامی تدابیری اتخاذ نمایند تا تصادفات و خسارات  ناشی از آن به حداقل برسد.
استاندار فارس با اشاره به اهمیت حفظ جان انسان ها، افزود: راهداری استان تلاش های خوبی جهت رفع نقاط حادثه خیز انجام داده است، سایر نقاط باقی مانده نیز احصا و با اولویت در جهت رفع آنها اقدام شود.
دکتر ایمانیه با تاکید بر لزوم توجه به نمازخانه های بین راهی، اظهار داشت: استفاده از برخی نمازخانه های موجود، مستلزم بهسازی و نوسازی است؛ که می بایست در مدت زمان باقی مانده به نتیجه برسد.
وی با اشاره به لزوم استراحت مسافران در طول مسیر، گفت: مدت زمان مشخصی تعیین شود تا اقامتگاه های بین راهی نواقص و مشکلات خود را بررسی و رفع نمایند.
رئیس ستاد تسهیلات سفر استان فارس، سرگردانی مسافران را یکی از نکات ضعف در ایام نوروز بیان کرد و افزود: تمام تلاش مسئولین برای جلوگیری از سرگردانی مسافران به کار گرفته شود؛ نصب تابلوهای راهنما، استفاده از شماره های اضطراری به صورت تجمیعی، به کارگیری ظرفیت فناوری و دانش بنیان ها بصورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
استاندار فارس با اشاره به استفاده از آزاد راه شیراز_اصفهان در نوروز ۱۴۰۲ و لزوم عدم ایجاد مشکل برای مردم، معاونت عمرانی و معاونت گردشگری استانداری، شهرداری شیراز، راهسازی و راهداری را، موظف کرد تمهیدات لازم را برای به حداقل رساندن ترافیک محدوده گویم و دسترسی آسان به ورودی آزادراه احمدبن موسی (ع) را فراهم نمایند.
دکتر ایمانیه با بیان اینکه برخی محلات و شهرهای استان، گذرگاه اتصال به سایر مراکز تفریحی و گردشگری می باشند، اظهار داشت: شهرداران این مناطق در مدت زمان باقی مانده تا شروع سفرهای نوروزی، نسبت به زیبا سازی محیطی این اماکن اقدام کنند.
انتهای پیام
نظر شما