ایمانیه : توسعه‌ی متوازن فارس با بهره گیری از ظرفیت های استان صورت می پذیرد

۱۴۰۱/۱۰/۲۳ - ۰۹:۲۳:۳۹
کد خبر: ۱۴۲۲۳۵۳
ایمانیه : توسعه‌ی متوازن فارس با بهره گیری از ظرفیت های استان صورت می پذیرد
استاندار فارس گفت : توسعه‌ی متوازن فارس با بهره گیری از ظرفیت های استان صورت می پذیرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر  محمد هادی ایمانیه با تاکید براینکه دولت به هیچ وجه خود را کنار نکشیده و در بخش های مختلف و زیرساخت های کشور با تمام توان به تلاش خود ادامه می دهد، اظهارداشت: با اجرای قانون مولدسازی می توان پروژه هایی که مزمن شده اند را به مرحله بهره‌برداری رساند تا مردم طعم شیرین استفاده از آن را بچشند.
وی افزود : گمان می کنیم با بودجه دولتی می توانیم همه مشکلات را حل کنیم، اما اینکه اعضای شوراها فقط مطالبه کنند که دولت وظیفه اش این است که اعتبار طرح ها را تامین کند؛ این کار شدنی نیست.
استاندار فارس با اشاره به اینکه آزادراه شیراز- اصفهان به قیمت امروز ۲۵ هزار میلیارد تومان ارزش دارد، افزود: اجرای آزادراه شیراز -بوشهر ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد، راه آهن شیراز- بوشهر ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد، تجهیز و تکمیل فرودگاه شیراز ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار می طلبد و راه‌آهن شیراز-جهرم-لار- بندرعباس نیز ده‌ها هزارمیلیارد تومان اعتبار نیاز دارد؛ اگر نشسته ایم که دولت این اعتبارات را در بودجه پیش بینی کند و تخصیص بدهد، این کار شدنی نیست.
دکتر ایمانیه با تاکید براینکه با همه این مسائل دولت به هیچ وجه خود را کنار نکشیده و در بخش های مختلف و زیرساخت های کشور با تمام توان به تلاش خود ادامه می دهد، افزود: با اجرای قانون مولدسازی می توان پروژه هایی که مزمن شده اند را به مرحله بهره‌برداری رساند تا مردم طعم شیرین استفاده از آن را بچشند.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های گردشگری سلامت، طبیعی، تاریخی و مذهبی همچنین صنایع دستی استان فارس، اظهار داشت: این حوزه ها می تواند تحول عظیمی در معیشت و اقتصاد مردم استان ایجاد کند.
نماینده عالی دولت در فارس با انتقاد از اینکه غفلت از ظرفیت معادن استان باعث شده سهم مردم از آنان مورد استقاده قرار نگیرد، افزود: بر اساس قانون یک درصد از فروش معادن و صنایع معدنی باید در راستای توسعه عمرانی، بهداشتی، آموزشی و ... همان منطقه صرف شود.
وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا در بررسی لایحه بودجه سال آینده و همچنین برنامه هفتم توسعه درصدی از سود معادن و صنایع را به توسعه زیرساخت ها و آبادانی همان منطقه اختصاص دهند.
استاندار فارس با اشاره بر اینکه می بایست یک سامانه آموزشی برای آشنایی اعضای شوراها با قوانین جدید ایجاد شود و اقدامات ابداعی و خلاقانه آنها احصا و برای استفاده در اختیار دیگران قرار گیرد، تصریح کرد: شوراهای روستاها هرجا که احساس می کنند طرح هادی مانع از اسکان روستائیان می شود، موضوع را به استانداری منعکس کنند، شخصا حمایت می کنم در طرح هادی بازنگری صورت گیرد؛ چرا که روستاها باید به گونه ای در مسیر توسعه قرار گیرند تا زمینه‌ی مهاجرت معکوس را فراهم کنند.
وی خواستار نقش آفرینی اعضای شوراها در فرهنگ سازی مصرف حامل های انرژی شد و ابرازداشت: برخی از شوراها به دنبال ارتقای جغرافیایی محل خود هستند که متاسفانه این موضوع بدون در نظر گرفتن زیرساخت ها به یک معضل تبدیل شده است.
انتهای پیام
نظر شما