کارخانه سیمان نی ریز پیشتاز در ایفای مسوولیت های اجتماعی/طرح توسعه این مجتمع بزرگ صنعتی با رفع موانع عملیاتی می شود

۱۴۰۱/۱۱/۰۷ - ۲۰:۰۸:۰۸
کد خبر: ۱۴۲۸۴۸۸
کارخانه سیمان نی ریز پیشتاز در ایفای مسوولیت های اجتماعی/طرح توسعه این مجتمع بزرگ صنعتی با رفع موانع عملیاتی می شود
استاندار فارس در آستانه دهه پرفروغ فجر از کارخانه سیمان خاکستری نی ریز بازدید کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، محمدهادی ایمانیه به همراه جمعی از مدیران ارشد استان، در سفر یک روزه به شهرستان نی ریز ضمن بازدید از این مجتمع بزرگ صنعتی در جمع خبرنگاران گفت: اجرایی سازی منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه تحقق شعارسال، اشتغال دانش بنیان و رونق تولید در اولویت قرار گرفته و ضروری است.
وی کارنامه این مجتمع صنعتی در حوزه تولید و اشتغال آفرینی ارزنده ارزیابی کرد و بیان داشت: کارخانه سیمان خاکستری نی ریز برپایه درایت و هوشمندی بانیان آن ساخته شده و به شایستگی اداره می شود.
او با تقدیر از توجه مسوولان کارخانه به مسوولیت های اجتماعی خاطرنشان کرد: امروزه کارخانه سیمان نی ریز در حوزه های ایجاد ارزش افزوده، رونق اقتصادی منطقه، اشتغالزایی و چشم اندازهای بهره وری کارنامه درخشانی دارد و به موازات سودآوری برای منطقه به انجام مسئولیت های اجتماعی نیز پایبند است.
بالاترین مقام اجرایی دولت در استان فارس با ستایش از اشتغالزایی برای معلولان در کارخانه سیمان نی ریز بیان داشت: ایجاد اشتغال برای توان خواهان در بر دارنده این موضوع است که مدیران این مجموعه کلان صنعتی فقط به فکر منفعت شخصی نیستند.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنانش از حمایت دولت در راستای راه اندازی طرح توسعه کارخانه سیمان خاکستری نیریز خبر داد و افزود: دولت خدمتگزار حمایت از تولید و اشتغالزایی و مهم تر از همه محرومیت زدایی را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده و در این راستا از اجرای طرح توسعه کارخانه سیمان خاکستری نیریز حمایت می کند.
ایمانیه همچنین از صادرات محصولات استان فارس در بازارهای داخلی و بین المللی خبر داد و افزود: رشد صادرات در کارخانه سیمان خاکستری نی ریز و سایر مجتمع های تولیدی گام ارزشمندی برای تبلور استعدادهای استان فارس محسوب می شود. در همین زمینه تعاملات خوبی که بین صمت و گمرک انجام شده که در پرتو آن شلاهد رشد قابل توجهی در میزان صادرات استان هستیم.
او خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از تولید کنندگان در زمینه صادرات، فرآیند ارزشمندی در حال پیگیری است که در قالب آن اگر صادرات از بنادر توسط تولیدکنندگان استان فارس انجام می شود، این صادرات باید به نام آنها صورت گیرد. در شرایط فعلی صادرات به اسم بندری که کالا از آن صادر می شود، انجام می شود.
 
در ادامه این بازدید مهندس حبیب الله شریفی، مدیرعامل کارخانه سیمان خاکستری نی ریز ضمن تشریح وضعیت تولید در این مجتمع صنعتی اظهار داشت: در کارخانه سیمان خاکستری نی ریز 500نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و به موازت آن امکان اشتغالزایی برای 2هزار نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد شده است.
او همچنین با بیان اینکه بیش از 20درصد محصولات کارخانه به صورت کلینکر صادر می شود، گفت:  روزانه 150تریلر از سیمان خاکستری نی ریز به استان فارس و استان های همجوار  بارگیری می شود.
شریفی با اشاره به طرح توسعه کارخانه سیمان خاکستری نی ریز بیان کرد: طرح توسعه این کارخانه با رفع موانع و مشکلاتی که با آن روبرو هستیم، اجرایی خواهد شد.
این فعال عرصه تولید سیمان با تقدیر از همدلی و همراهی اعضای هیات مدیره، تلاش های کارمندان و زحمات خستگی ناپذیر کارگران سیمان خاکستری نی ریز خاطرنشان کرد: با همدلی، اتحاد و عزم راسخ همه عوامل کارخانه امروز شاهد موفقیت های بزرگی در حوزه تولید و اشتغالزایی و رشد بهره وری هستیم.
به گفته مهندس شریفی کارخانه سیمان خاکستری نی ریز  بیش از20  درصد سهم بازارهای استان فارس را تأمین می کند که در میان تمامی کارخانه های استان پیشتاز است.
بر اساس این گزارش شایان ذکر است عملیات اجرایی کارخانه سیمان خاکستری نی ریز در سال 1393 آغاز شد و پس از 5سال کار و تلاش خستگی ناپذیر، این کارخانه در سال 1398  افتتاح و به بهره برداری رسید.
لازم به ذکر است در حال حاضر کارخانه سیمان خاکستری نی ریز با رعایت تمامی شاخصه های محیط زیستی و با برخورداری از پیشرفته ترین دستگاه های روز دنیا، محصولات خود را به استان فارس و استان های همجوار و ده کشور دنیا صادر می کند.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز