مدیر کل آموزش و پروزش فارس خبرداد:

کمبود معلم ابتدایی دراستان فارس

۱۳۹۴/۰۶/۳۰ - ۱۷:۰۵:۳۹
کد خبر: ۳۲۱۴۳۷
کمبود معلم ابتدایی دراستان فارس
مدیر کل آموزش و پروزش فارس از کمبود معلم ابتدایی دراستان فارس درسال جدید تحصیلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا ازفارس ، حمید رضا آذری در نشست خبری به مناسب آغاز فصل مدارس اظهار داشت: تامین نیرویی انسانی  برای مقطع ابتدایی سخت است و  به دلیل محدودیت های قانونی  اجازه استخدام معلمان بازنشسته را نیز نداریم.

وی ابراز داشت : وضعیت فعلی معلمان و عدم  به کارگیری نیروهای متخصص به شدت نگران کننده است  و باید با برنامه ریزی  دراین زمینه ثبات ایجاد کرد.

مدیر کل آموزش و پروزش فارس در خصوص تعداد دانش آموزان استان درسال جاری ، عنوان کرد: درسال تحصیلی 94 ،در استان 75 هزار دانش آموز در مقطع اول دبستان شروع به تحصیل می کنند.

آذری افزود: با آغاز سال تحصیلی جدید در استان فارس 800 هزار دانش آموز مشغول به تحصیل می شوند که 79 هزار معلم وظیفه تعلیم و تربیت آنها را برعهده دارند.

وی با اشاره به  بازسازی  83مدارس فرسوده در  استان ، بیان کرد: در این زمینه کارهای  مناسبی صورت گرفته ولی کافی نیست و باید تعداد مدارس بیشتری بازسازی شود تا شرایط بهتری برای دانش آموزان به وجود آ ید  که این امر نیازمند اعتبار کافی است.

مدیر کل آموزش و پروزش فارس در خصوص مدارس هوشمند  نیز گفت: برای مدارس هوشمند ابتدایی باید زیر ساخت ها لازم مانند معلم های توانمندو مسلط به رایانه ، تجهیزات هوشمند سازی  فراهم شد مه با توجه به محدودیت ها در سال تحصیلی جاری تعداد مدارس هومشند  فارس به 8 مود رسید.

آذری تربیت صحیح دانش آموزان را مهم ترین اولویت آموزش و پرورش دانست و افزود: معلمان باید دانش آموزانی با فرهنگ  و ادب تحویل جامعه  دهند اما متاسفانه مشکلات روانی، ناهنجاری ها، فقر در جامعه و خانواده  باعث می شود که این امر به طور کامل محقق نشود.

وی تصریح کرد : تصمیم در زمینه عوض کردن رنگ لباس بستگی به مدرسه  دارد و آموزش و پرورش نمی تواند دراین زمینه بخشنامه صادر کند.

مدیر کل اموزش پرورش استان فارس تاکید کرد: در حال حاضر پنج هزار نفر در مدارس غیر دولتی مشغول به کار هستند که به نوعی اشتغال آفرینی شده است.

 آذری اضافه کرد: این مدارس بسیاری از نیاز های شهروندان را حل می کنند اما مشکل بزرگ آنها نداشتن ساختمان است .

وی در خصوص وضعیت کودکان روستای شین آباد نیز گفت: به اتفاق وزیرآموزش پرورش به دیدار بچه های شین آباد روستای درودزن رفتیم، برای دانش آموزان  دبیری خصوصی گرفتیم ، بیمه آنها  را تغییر  دادیم تا بدین وسیله آینده این فرزندان ایران زمین تضمین شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز