استاندار فارس:

مدارس استان فارس که قابلیت تغییر کاربری دارند مشخص شوند

۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۱۹:۱۹:۳۶
کد خبر: ۳۲۴۸۵۸
مدارس استان فارس که قابلیت تغییر کاربری دارند مشخص شوند
استاندار فارس گفت: مدارس استان فارس که قابلیت تغییر کاربری دارند باید با تمام ویژگی هامشخص شوند.

به گزارش خبرنگار برنا از فارس،سید محمد علی افشانی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس اظهار داشت: باید بررسی شود که چه تعداد از مدارس فارس به ویژه شهر شیراز قیمت‏های بالایی دارند تا آنها را با کمک شهرداری و و معاون عمرانی استانداری تغییر کاربری داد  و چند مدرسه دیگر به واسطه فروش آنها احداث کرد.

 استاندار فارس در ادامه تاکید کرد: درجلسه آتی آموزش و پرورش فارس، باید جانمایی مدارس فارس دقیقا با تفکیک مشخصات مدرسه  توسط رئیس سازمان نوسازی مدارس فارس آورده شود.

افشانی سپس بیان کرد: درراستای بهبود وضعیت آموزشی دانش آموزان لازم است مدارس استان طبقه بندی شوند تا بتوان به  شکل مطلوب آنها را ساماندهی کرد.

وی  تصریح کرد:  در نخستین روز حضورم در استان فارس و در مراسم تودیع و معارفه اعلام کردم که آموزش و پرورش اولین اولویت کاری و اجرایی من در این استان خواهد بود.

استاندار فارس افزود در همین راستا تلاش خواهم کرد علی رغم مشکلاتی که وجود دارد درهقته حداقل نصف روز را به بررسی امور این سازمان اختصاص دهم.

 افشانی  ادامه داد : مسئله آموزش و پرورش تا حل نشود مشکلات ما حل نمی شود و برای حل مشکلات آموزش و پرورش نیاز به عظم جدی تمام سطوح جامعه است.

وی  سپس خیرین مدرسه ساز را نعمت بزرگی برای جامعه  دانست و افزود: زمین یا مدرسه ای که توسط یک خیر یا واقف در فارس وقف مدرسه شده است باید در صورت تغییر کاربری و فروخته شدن آن  برای خود آموزش و پرورش فارس هزینه شود.

استاندار فارس ساماندهی وضعیت معلمان استان را لازم دانست و ابراز داشت: متاسفانه امروز معلمان ما در برنامه ریزی ها به حاشیه رفته اند ،باید دید معلمان کجا هستند و چه برنامه ای برای آنها داریم.

 افشانی لزوم برنامه ریزی برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش فارس را ضروری دانست و بیان کرد: باید به صورت محتوایی به آموزش و پرورش نگاه کنیم ، معلم اولویت اول است،بعد توجه به نرم افزارلازم می باشد و درادامه سخت افزارمورد اهمیت است.

وی همچنین  اظهار داشت: فارغ التحصیلان با استعداد و توانمند دانشگاه های سراسری باید در آموزش و پرورش فارس به عنوان معلم استخدام شوند  شاهد رشد این سازمان  مهم و دانش آموزان استان باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز