مدیرکل دامپزشکی فارس:

جایگاه دامپزشکی در سطح جامعه باید ارتقا یابد

۱۳۹۴/۰۷/۱۴ - ۱۳:۰۴:۳۶
کد خبر: ۳۲۶۸۷۲
جایگاه دامپزشکی در سطح جامعه باید ارتقا یابد
مدیرکل دامپزشکی فارس گفت: با توجه به نقش و اهمیت دامپزشکی در تامین امنیت غذائی و سلامت جامعه باید جایگاه آن در حوزه سلامت ارتقاء یابد.

مدیرکل دامپزشکی فارس گفت: با توجه  به نقش و  اهمیت دامپزشکی در تامین امنیت غذائی و سلامت جامعه باید جایگاه آن در حوزه سلامت ارتقاء یابد.

به گزارش خبرنگار برنا ازفارس ، دکتر قاسم رضائیان زاده درهمایش گرامیداشت روز دامپزشکی استان فارس اظهار داشت:  نقش دامپزشکی در پیشگیری از بیماریهای مشترک و سلامت غذا بسیار شاخص است و بهترین پیشگیری استفاده از غذای سالم است که نتیجه تلاش فعالان حوزه دامپزشکی است.

رئیس ستاد گرامیداشت روز ملی دامپزشکی در استان فارس تاکید کرد: دامپزشکی در ابعاد مختلف اقتصادی، بهداشتی، علمی و پژوهشی می تواند باعث توسعه و پیشرفت کشور شود و ظرفیت های بیشتری در حوزه های مختلف می توان برای دامپزشکی تعریف کرد.

وی تصریح  کرد: ارکان اصلی غذای روزانه انسان، تولیدات پروتئینی با منشاء دامی است لذا تقویت دامپزشکی در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه عملیاتی که به عهده اداره کل دامپزشکی است یقینا کمک به تحقق شعار سلامت غذا ست.

مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به شعار سال دامپزشکی با عنوان سلامت غذا از مزرعه تا سفره افزود: این شعار با هدف تبیین جایگاه و نقش دامپزشکی در عرضه تامین بهداشت و سلامت غذا از سوی سازمان دامپزشکی تعیین شده  و می توان گفت دامپزشکی و نتیجه کار دامپزشکی در سفره تک تک خانواده ها قابل مشاهده است.

رضاییان  با اشاره به وجود 1700 عامل بیماری شناخته شده در جهان، عنوان کرد: بیش از 800 مورد از این عوامل از بیماریهای مشترک محسوب می شوند و از 157 مورد بیماری نوپدید 114 مورد مستقیماً از حیوان به انسان منتقل می شود که نقش و جایگاه دامپزشکی در سلامت، بهداشت، غذا و پیشگیری از بیماریهای مشترک کاملاً تعیین کننده است.

وی ابراز داشت: اگر اعتبارات لازم در پیشگیری از بیماریها به ویژه بیماریهای مشترک بین انسان و دام  به موقع تامین و هزینه گردد، سالانه مبالغ هنگفتی از هزینه های درمانی در مراکز بیمارستانی کاسته خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز