اخبارپلیس فارس

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۰۸:۱۶:۵۹
کد خبر: ۳۲۸۶۹۹
اخبارپلیس فارس
به گزارش خبرگزاری برنا فارس به نقل از پایگاه خبری پلیس، رد رشوه 10 میلیونی در شیراز ، گوشی های قاچاق به مقصد نرسید، اعتراف به 42 فقره سرقت در پلیس آگاهی،اجرای طرح مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر در استهبان ،کشف موتورسیکلت های مسروقه در "داراب" ، مهم ترین اخبار پلیس فارس در 24 ساعت گذشته است

رد رشوه 10 میلیونی در شیراز

مأموران انتظامی مستقر در ترمینال "کاراندیش" شیراز، رشوه 10 میلیون ریالی قاچاقچی کالا را رد و مراتب را صورتجلسه کردند.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان فارس در این زمینه گفت: مأموران انتظامی مستقر در ترمینال کاراندیش شیراز هنگام گشت زنی در محوطه ترمینال به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مظنون و پس از توقیف در بازرسی از آن یک هزار و 424 قوطی انواع نوشیدنی و 648 عدد آدامس قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کردند.

سرهنگ رضا صادقی با اشاره به اینکه در این راستا راننده خودرو دستگیر شد، افزود: متهم هنگام انتقال به کلانتری جهت رهایی از چنگال قانون اقدام به پرداخت مبلغ 10 میلیون ریال وجه نقد به عنوان رشوه کرده که مءموران صحیح العمل ضمن رد آن، مراتب را صورتجلسه و ضمیمه پرونده کردند.

وی از شهروندان خواست هرگونه انتقاد، پیشنهاد، تقدیر و... درخصوص عملکرد پلیس فارس را طی تماس با سامانه 197 به دفتر نظارت همگانی پلیس منعکس کنند.

گوشی های قاچاق به مقصد نرسید

مأموران انتظامی شهرستان گراش استان فارس در بازرسی از یک دستگاه خودرو سواری پیکان 46 دستگاه گوشی تلفن همراه با ارزشی بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون ریال کشف کردند .

فرمانده انتظامی شهرستان گراش گفت: مأموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت زنی در محور  گراش - اوز به یک دستگاه خودرو پیکان مظنون و آن را متوقف کردند.

سرهنگ دوم"علی بابایی" افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو تعداد 46 دستگاه انواع گوشی تلفن همراه قاچاق کشف کردند.

وی با بیان اینکه ارزش تقریبی کالای قاچاق کشف شده بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون ریال برآورد شده است، افزود:در این راستا راننده خودرو دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

سرهنگ بابایی در پایان با بیان اینکه قاچاق کالا از جمله موضوعاتی است که امنیت اقتصادی کشور را به مخاطره می اندازد، گفت: نیروی انتظامی مبارزه با کسانی  که در این زمینه فعالیت می کنند را جزو وظایف ذاتی و اصلی خود می داند و با جدیت و قاطعیت تمام وارد عمل خواهد شد.

اعتراف به 42 فقره سرقت در پلیس آگاهی

رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: سارقی که توسط مأموران انتظامی در شیراز دستگیر شده بود، به 42 فقره سرقت خودرو و درون خودرو اعتراف کرد

سرهنگ سیروس حیدری در این زمینه گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو و درون خودرو در سطح شهرستان شیراز موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.وی ادامه داد: تحقیقات در این خصوص ادامه داشت تا اینکه ماموران گشت کلانتری "عباسیه" شیراز هنگام گشت زنی در یکی از محله های شهر به یک دستگاه خودرو پراید مظنون که پس از بررسی مشخص شد دارای سابقه سرقت می باشد.

حیدری افزود: با تلاش مأموران خودرو متوقف و راننده آن دستگیر و با تشکیل پرونده به پلیس آگاهی استان انتقال داده شد.

این مقام انتظامی گفت: در بازجویی های انجام شده از متهم ۱۲ فقره سرقت خودرو و ۳۰ فقره سرقت درون خودرو در سطح شهرستان شیراز با همدستی فردی دیگر کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با اشاره به اینکه همدست سارق و چهار نفر از خریداران مسروقه نیز توسط مأموران شناسایی و دستگیر شدند، افزود: در بازرسی از مخفیگاه این افراد مقادیر زیادی اموال مسروقه شامل: ضبط، باند ، آمپلی فایر، تعدادی سیم بکسل، دو دستگاه تبلت ، ۱۳ دستگاه گوشی تلفن همراه ومدارک هویتی افراد مختلف کشف شد.

حیدری با بیان اینکه تا کنون تعدادی از مالباختگان شناسایی شدند، گفت:  تعداد  ۱۰ دستگاه از خودروهای مسروقه که پس از سرقت قطعات رها شده بود، با پیگیری های به عمل آمده کشف و به مالباختگان تحویل گردید.

وی به شهروندان هشدار داد: از پارک کردن خودرو در نقاط خلوت و تاریک خودداری کرده و همچنین خودرو خود را به تجهیزات ایمنی مجهز نمایند.

اجرای طرح مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر در استهبان   

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان از اجرای طرح مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری معتادان خبر داد.                                          

 سرهنگ "داود امجدی" در تشریح این خبر گفت:  در جهت ارتقاء امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع سرقت های خرد، طرح مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری معتادان پرخطر در سطح شهرستان به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: در نتیجه اجرای این طرح تعداد 33 خرده فروش و معتاد مواد مخدر دستگیر و مقداری انواع مواد مخدر نیز کشف شد.

امجدی گفت: در این زمینه سه دستگاه خودرو و 30 دستگاه موتور سیکلت توقیف و به پارگینگ دلالت داده شد.

این مقام انتظامی در پایان ضمن تشکر از همکاری مردم با پلیس اظهار داشت: اجرای این گونه طرح ها به طور جدی در دستور کار پلیس قرار گرفته که  تاکنون دستاوردهای چشم گیری داشته و موجب استقبال و رضایت شهروندان نیز قرار گرفته است.

کشف موتورسیکلت های مسروقه در "داراب"

فرمانده انتظامی شهرستان داراب استان فارس از کشف پنج دستگاه موتورسیکلت مسروقه در اجرای طرح عملیاتی توسط مأموران آگاهی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "فرج رستمی" در تشریح جزئیات این خبر گفت: طرح عملیاتی کشف موتورسیکلت های مسروقه در پارکینگها و توقفگاههای عمومی و اختصاصی به مدت سه روز به اجرا گذاشته شد.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح پنج دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف گردید، افزود: یکی از عوامل زمینه ساز در کاهش وقوع جرائم توجه مردم به توصیه ها و هشدارهای پلیس می باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب در پایان با تأکید بر اینکه سهل انگاری مالباختگان از عوامل و انگیزه های سرقت می باشد، خاطرنشان کرد: با رعایت کمترین اقدام پیشگیرانه می توان فرصت ارتکاب جرم را از سارقان سلب کرد .

نظر شما