استاندار فارس:

خیرین مدرسه ساز انسان های فرصت ساز هستند

۱۳۹۴/۰۷/۲۱ - ۱۸:۲۵:۲۷
کد خبر: ۳۲۹۴۴۷
خیرین مدرسه ساز انسان های فرصت ساز هستند
استاندار فارس با اشاره به این که ترویج فرهنگ نیکوکاری توسط خیرین، قدمی بالاتر از ساخت مدرسه است، گفت: خیر مدرسه ساز انسان فرصت ساز است و در شرایطی که بسیاری از افراد تلاش می کنند از هر فضای برای منافع خود بهره گیری کنند، خیرین به دنبال فرصت سازی برای دیگران هستند و اهمیت این موضوع به اندازه ای است که ترویج آن می تواند فرهنگ غالب جامعه را، فرصت سازی برای دیگران قرار دهد.

به گزارش  خبرگزاری برنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، مهندس سید محمد علی افشانی در مراسم افتتاح مدرسه خیرساز معارف6 در ناحیه 3 آموزش و پرورش شیراز، با بیان این که انسان های تربیت شده نقش کلیدی در توسعه و پیشرفت کشورها بر عهده دارند، اظهار داشت: خیرین مدرسه ساز آینده را هدف گرفته اند و با زمینه سازی برای تربیت نیروی انسانی، در این عرصه  نقش آفرینی می کنند.

وی ادامه داد:رمز موفقیت خیرین، خانواده هایشان هستند؛ زیرا اگر همراهی خانواده ها نباشد امکان این موفقیت ها وجود ندارد؛ بنابراین باید بیش از خیرین از خانواده های آنان قدردانی کنیم.

استاندار فارس با تاکید بر این که بنای هر جامعه ای فرهنگ آن جامعه است تصریح کرد: اگر فرهنگ بهبود پیدا کند، آینده کشور تضمین خواهد شد و خیرین مدرسه ساز در این زمینه نقش کلیدی ایفا می کنند.

مهندس افشانی با بیان این که خیرین با دارای بودن باورهای عمیق دینی و اجتماعی وارد این عرصه شده اند، اظهار داشت: خوشبختانه تعداد خیرین مدرسه ساز و میزان مشارکت آنان در ساخت مدارس هر ساله افزایش یافته است و دولت نیز تلاش کرده است همراه با خیرین، در این زمینه مشارکت داشته باشد.

وی با اشاره به این که خیرین نسبت به نوع مدیریت مدارس خود حساسیت بالایی دارند، گفت: آموزش و پرورش موظف است با توجه ویژه به این دغدغه خیرین، بهترین مدیران خود را برای اداره مدارس خیرساز اختصاص دهد.

استاندار فارس با تاکید بر اهمیت بنای مدرسه در کشور، ادامه داد: دستگاه های اجرایی خدمات رسان موظفند حداکثر همکاری را در زمینه ارائه خدمات زیربنایی به مدارس خیرساز صورت دهند.

 مدرسه خیرساز معارف 6 که توسط منوچهر معارف و با مشارکت فرزندش مهدی معارف در شیراز ساخته شده است در زمینی به مساحت سه هزار و 300 مترمربع و زیربنای آموزشی سه هزار و 800 متربع با 18 باب کلاس و امکاناتی مانند سالن اجتماعات، آزمایشگاه، کارگاه کامپیوتر، کارگاه هنر و نمازخانه به بهره برداری رسیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز