اکران چهار فیلم کوتاه در تالار حافظ شیراز

۱۳۹۴/۰۷/۲۸ - ۱۲:۳۴:۴۴
کد خبر: ۳۳۱۷۳۳
اکران چهار فیلم کوتاه در تالار حافظ شیراز
چهار فیلم کوتاه چهارشنبه 29 مهر در تالار حافظ شهر شیراز اکران می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا فارس به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس، مهدی رنجبررییس اداره سینمایی فرهنگ و ارشاد فارس در باره اکران هر چهارشنبه فیلم اظهار داشت: هنر پدیده ای اجتماعی است و سینما اجتماعی ترین هنرها می باشد.

 رنجبر از نمایش چهار فیلم کوتاه،"واینک انسان " " هروله " " میراث ماندگار " "ملی بدون کارت " خبر داد و افزود: سینما در حال حاضر با همه قابلیت هایش  از مظلوم ترین هنرهاست و می بایست با نگاه ویژه تخصصی مدیران جان تاز ه ای به خود گیرد .  

وی در ادامه گفت: تاثیر پذیری جامعه از سینما کم نیست و سینما میتواند نقش پیش برنده ای در اهداف متعالی فضای فرهنگی جامعه داشته باشد  و بی شک ارتقاء سطح کیفی آثار سینمایی تاثیر به سزایی در ابعاد مختلف فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و تجاری جامعه خواهد داشت.

 رییس اداره سینمایی فرهنگ ارشاد فارس سپس اظهار داشت: در نظر داریم حمایت های خاصی را از هرگونه تولیدات سمعی و بصری داشته باشیم  و به دنبال روش های تسهیل صدور مجوز ساخت ونمایش فیلم های کوتاه و بلند سینمایی در استان  هستیم .

 رنجبر افزود: برگزاری جشنواره ی فیلم کوتاه شیراز به صورت منطقه ای ،تعامل جهت پخش فیلم های کوتاه فیلم سازان جوان از صدا و سیمای مرکز فارس، برگزاری ورک شاپ توسط اساتید فیلم سازی جهت تقویت بنیه آموزشی فیلم سازان استان به طور منظم در فصل های مختلف سال، برگزاری جشنواره عکس پاییز شیراز از برنامه های فصل پاییز اداره سینمایی فرهنگ و ارشاد فارس می باشد.

وی همچنین به اهالی سینما و هنرمندان سمعی و بصری استان نوید داد با توجه به تدابیر انجام شده ،  6ماه دوم سال 94، فصل سینمایی ها، فیلم سازها و عکاس ها خواهد بود و هنرمندان این شاخه های  هنری می توانند طرح های پیشنهادهایی، نظرات و انتقادات خود را به اداره سینمایی، سمعی و بصری فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تحویل دهند.

  رییس اداره سینمایی فرهنگ ارشاد فارس در ادامه به پیگیری های لازم جهت تجهیز یکی از سالن های این اداره کل برای اکران فیلم در قالب سینمای هنر و تجربه خبر داد و عنوان کرد: با موافقت و همکاری سازمان سینمایی کشور در آینده ای  نزدیک سینمای هنر و تجربه را برای مخاطبان سینمایی فارس راه اندازی خواهیم کرد.

 رنجبر در ادامه ابراز امیدواری کرد تا با آشتی مخاطبان سینما با سینما دوباره لذت با هم بودن، دیدن، خندیدن و گریستن جمعی در سینما را شاهد باشیم و بتوانیم از حس همزاد پنداری و کاتارسیس اتفاقی در سالن های سینما لذت ببریم .

وی از همه هنرمندان شاخه ی سینما و عکاسی، موسیقی و هنرهای تجسمی خواست تا با عضویت در انجمن های مربوطه زمینه بارور شدن فعالیت های خود و نیز انجام کارهای گروهی را مهیا کنند.

 رییس اداره سینمایی فرهنگ ارشاد فارس اظهارداشت: انجمن فیلم کوتاه شیراز نیز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ادامه برنامه نمایش هفتگی فیلم های کوتاه و مستند مطرح ایران و جهان،چهارشنبه این هفته، فیلم های کوتاه "واینک انسان "ساخته ( ایرج محمدی ) " هروله " ساخته ( مجتبی اسپنانی ) " میراث ماندگار "ساخته ( حسن نقاشی ) "ملی بدون کارت "ساخته ( محمد علی شعبانی ) را نمایش می دهد و پس از نمایش فیلم ها جلسه نقد و بررسی برگزار می شود.

 رنجبر در پایان گفت:این برنامه چهارشنبه 29 مهر ماه ساعت 17 در تالارحافظ فرهنگ و ارشادفارس سالن مهر برگزار و ورود برای تمامی علاقمندان آزاد می باشد.

نظر شما