معاون برنامه ریزی شرکت توزیع برق شیراز:

برای اجرای کانال مشترک بازار وکیل آماده همکاری هستیم

۱۳۹۴/۰۸/۱۰ - ۱۵:۳۹:۰۵
کد خبر: ۳۳۵۴۹۱
برای اجرای کانال مشترک بازار وکیل آماده همکاری هستیم
معاون برنامه ریزی شرکت توزیع برق شیراز گفت: شرکت توزیع برق شیراز آمادگی کامل برای همکاری در بحث ایجاد شبکه‌های توزیع از طریق کانال‌های مشترک خدماتی بازار وکیل را دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا فارس به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شیراز، محمد رضا سلاحی در حاشیه بازدید از بازار وکیل که با حضور  نائب رئیس شورای  اسلامی شهر شیراز و مسئولان پایگاه میراث فرهنگی شیراز برگزار شد،اظهار داشت: در اجرای طرح اصلاح و ساماندهی مجموعه زندیه، تا سال 92 بالغ بر 18 میلیارد ریال از منابع شرکت توانیر و منابع داخلی این شرکت، در این راستا هزینه شده است و ادامه داد:

 وی ادامه داد:اصلاح و بهینه سازی شبکه برق مجموعه تاریخی گردشگری زندیه در سال 89 با 27 میلیارد ریال اعتبار آغاز شد که 70 درصد اعتبار آن از محل منابع توانیر (صنعت برق) تامین و پروژه اجرا شد، اما محقق نشدن سهم 9 میلیارد ریالی از منابع استانی و ممانعت معارضین، از سرعت اجرای پروژه کاست.

معاون برنامه ریزی شرکت توزیع برق شیرازافزود: تا کنون جهت اصلاح و بهینه‌سازی مجموعه زندیه، 19 کیلومتر شبکه کابل خود نگهدار، 10.5 کیلومتر شبکه فشار ضعیف زمینی، 3 کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی، 1 دستگاه پست جی، آر ، سی، 4 دستگاه پست هوایی احداث و 2 دستگاه پست ساختمانی نیز تجهیز شده و معادل 7 کیلومتر کابل سرویس کنتور مشترکین اصلاح شده است وعلاوه بر این اقدمات، 2.5 کیلومتر شبکه روشنایی نیز احداث شده است.

سلاحی تاکید کرد: در عملیات اجرایی سرای فیل وسرای مشیر ، شبکه به‌طور کامل بازسازی شده است اما در بازار وکیل شمالی به دلیل وجود مشکلات ذکر شده،30 درصد عملیات اجرایی شده و در سرای علاقه‌بندها نیز اجرای کار مستلزم انجام عملیات آماده‌سازی کانال توسط میراث فرهنگی میباشد.

وی اضافه کرد: در مرحله دوم پروژه، در سال 1393 عملیات انتقال شبکه توزیع برق بازار وکیل جنوبی به پشت بام و احیاء کابل‌های ورودی به حجره ها با اعتبار 3 میلیارد ریال آغاز شد و مراحل نهایی را طی می‌کند.

معاون برنامه ریزی شرکت توزیع برق شیراز با تأکید بر این‌که طرح ایمن‌سازی و بهسازی شبکه‌ی برق بازار وکیل، پیش از این اجرایی شده است، از آمادگی کامل این شرکت برای همکاری در اجرای کانال مشترک خبر داد;

سلاحی با یادآوری این‌که برنامه‌ی بازدید به پیشنهاد نائب رئیس شورای اسلامی شیراز و با حضور مسئولان میراث فرهنگی انجام شد، گفت: هدف از این بازدید، مشاهده اقدامات انجام شده و همگن شدن برنامه‌ها و پروژه‌های آتی با ساختار فرهنگی و تاریخی بازار وکیل است.

وی با قدردانی از آنچه همکاری خوب میراث فرهنگی فارس و شورای شهر و شهرداری شیراز در اجرای اقدامات بهسازی و ساماندهی شبکه‌های توزیع برق می‌خواند، گفت: پیشنهاد مطرح شده، اجرای پایلوت طرح کانال مشترک خدماتی است که با توجه به خروجی کار، زمینه توسعه در سایر مناطق نیز فراهم شود.

معاون برنامه ریزی توزیع برق شیراز تصریح کرد: در شرایط حاضر، به‌دلیل این‌که ایمنی شبکه برق بازار از اهمیت و اولویت بالایی برخوردار بود، این شرکت در حیطه‌ی مسئولیت خود، مناطق پرخطر را شناسایی و رفع خطر کرده است.

نظر شما