معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت سازمان نهضت سواد آموزی کشور تاکید کرد:

پیشرو بودن فارس در پایان پذیری بی سوادی

۱۳۹۴/۰۸/۱۳ - ۱۵:۱۷:۲۸
کد خبر: ۳۳۶۶۱۰
پیشرو بودن فارس در پایان پذیری بی سوادی
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: با تعامل و انسجام جدی همه نهادها و ادارات ، می توان فارس را به عنوان استان پیشرو در پایان پذیری بی سوادی معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از فارس ، پرویز کوثری در جلسه هم اندیشی ادارات و سازمان های دارای تفاهم نامه همکاری با سواد آموزی فارس گفت: دانستن حق جامعه است و تکلیف و وظیفه دولت گسترش سواد آموزی  است.

 وی گفت: بی سوادی یک نقیصه ملی و بین المللی است و رفع این نقیصه نیاز به مشارکت همگانی دارد.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت سازمان نهضت سواد آموزی کشور با بیان اینکه" همه بی سوادان مخاطبین این جمع هستند " گفت: ما باور داریم که بی سواد، هم آسیب دیده و هم در همه سطوح  جامعه و در همه  زمینه ها  می تواند آسیب رسان باشد.

کوثری افزود: نهاد ها و ادارات دولتی در ارتباط با مخاطبین بی سواد و کم سواد  خود  و ارسال اطلاعات و پیام به آنها  دچار مشکل می شوند ، پس تلاش برای رفع بی سوادی با مشارکت همه جانبه مقدور است.

وی گفت: بر اساس تفاهم نامه های بین ادارات مختلف و معاونت سواد آموزی فارس، این امکان وجود دارد تا با تعامل و انسجام جدی ، فارس را به عنوان استان پیشرو  در پایان پذیری بی سوادی معرفی نمایند.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت سازمان نهضت سواد آموزی کشوربا اشاره به آیات و روایات موجود در زمینه ارزش علم و آگاهی  گفت: سه پدیده نامبارک جهل ، جور  و جوع همواره جوامع مختلف  را به انحطاط کشانده  ، بنا بر این در مبارزه با جهل و بی سوادی  علاوه بر تکلیف شرعی ، وظیفه نیز داریم .

کوثری در بخش دیگری از سخنان خود ،با اشاره به  وجود اختلاف آماری در تعداد  بی سوادان   جامعه گفت: یکی از دلایل مهم این موضوع ، این است که ،بی سوادان در  یک دوره زمانی با جذب در سواد آموزی ،دوره های مقدماتی و اولیه را طی نموده و پس از آن رها شده از ادامه تلاش برای تحکیم سواد خود بازماندند و اکنون آن گروه آنچه را فرا گرفته بودند فراموش نموده و خود را بی سواد می خوانند. 

وی با اشاره به کارکردهای  ادارات مختلف  در گسترش سواد آموزی در جامعه  افزود: در کنار فرهنگ سازی و تبلیغ  امر سواد  آموزی ،لازم است زمینه تشویق و ترغیب بی سوادان و کم سوادان به فرا گیری علم و دانش را فراهم نماییم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز