استاندار فارس:

صادرات، شناسنامه توانایی اقتصادی و فرهنگی یک کشور است

۱۳۹۴/۰۸/۱۷ - ۱۱:۳۹:۴۷
کد خبر: ۳۳۷۶۱۴
استاندار فارس گفت: صادرات، شناسنامه توانایی اقتصادی و فرهنگی یک کشور است و ما نیز در استان به این نکته توجه ویژه داریم چرا که نگاه ما به منافع بلند مدت استان فارس است .

به گزارش خبرگزاری برنا فارس به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، مهندس سید محمد علی افشانی در جمع رایزنان بازرگانی ایران در خارج از کشور اظهار داشت: ظرفیت های خالی بسیاری برای سرمایه گذاری در این استان وجود دارد که  هر فردی تمایل به سرمایه گذاری داشته باشد شرایط برای او فراهم است.

وی افزود: یکی از مزیت های فارس، وجود بیش از چهار هزار اثر تاریخی منحصر به فرد از جمله تخت جمشید و پاسارگاد است که هر استانی که یکی از این آثار را داشته باشد می تواند به عنوان یک فرصت خوب از آن بهره برداری های بسیاری کند.

استاندار فارس ابراز داشت: در کنار جاذبه های تاریخی، توانمندی فارس در زمینه کشاورزی نیز از اهمیت ویژه برخوردار است و این استان با تولید سالانه 13 و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی شامل غلات، میوه و مرکبات و محصولات دامی از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار است.

مهندس افشانی گفت:این استان در زمینه صنعت و معدن مزیت های فراوانی داشته و همچنین در بحث درمانی نیز دارای توانمندی های قابل توجهی می باشد به نحوی که این استان را به قطب پزشکی جنوب کشور و در برخی از رشته ها به قطب پزشکی تمام کشور تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: توانمندی فارس در حوزه پزشکی این فرصت را ایجاد می کند که بتوانیم پذیرای تعداد قابل توجهی گردشگر حوزه سلامت در این استان باشیم.

استاندار فارس افزود: در راستای رونق گردشگری سلامت، شهر سلامت در زمینی به مساحت 800 هکتار طراحی شده که دارای بیمارستان های متعدد و پزشکان زبردست بوده که پذیرای بیماران خارج از کشور و همراهان آنها در قالب گردشگران سلامت، تاریخی و زیارتی می باشد.

مهندس افشانی خطاب به رایزنان بازرگانی ایران در خارج از کشور اظهار داشت: آنچه امروز مورد تاکید و نظر مدیریت ارشد استان فارس می باشد بحث صادرات است که با توجه به حضور شما در کشورهای مختلف انتظار داریم که در زمینه صادرات محصولات و تولیدات مختلف این استان به خارج از کشور مسئولان فارس را همراهی کنید.

وی افزود: یکی از دغدغه های اصلی مردم و مسئولان مساله اشتغال است و شما رایزنان بازرگانی کشور مسئولیت سنگینی در این زمینه بر دوش دارید و در شرایط فعلی مردم نیازمند تلاش و کوشش شما هستند تا با زمینه سازی برای صادرات در حوزه کسب و کار در استان فارس و سایر نقاط کشور رونق ایجاد شود.

استاندار فارس، صادرات را موتور محرکه تولید و اقتصاد و مبنای توسعه پایدار در هر کشور دانست و گفت: میزان و نوع صادرات هر کشور بیانگر توانایی وتوسعه یافتگی آن کشور است.

مهندس افشانی ادامه داد: اگر می خواهیم در زمینه صنعتی در استان و کشور جهش ایجاد شود باید در دنیا سهمی از بازار برای خود داشته باشیم.

وی اظهار داشت: امروزه حفاظت از سهم بازار کمتر از حفاظت از مرزها نیست و هرچقدر تاخیر داشته باشیم امکان دستیابی ما به سهم بازار کمتر خواهد بود.

استاندار فارس گفت: رعایت اخلاق و پایبندی به اصولی که در عهد و پیمان ها وجود دارد مهمترین وظیفه کسانی است که می خواهند در این راستا در استان قدم بردارند.

مهندس افشانی خطاب به فعالان اقتصادی استان  افزود:ما باید منافع بلند مدت را ببینیم و به سود کوتاه مدت فکر نکنیم و به تعهدات خود در قراردادها پایبند باشیم که این امر زمینه اعتماد سازی طرف مقابل و بدست آوردن سهمی از بازار را فراهم می کند.

وی ادامه داد:  اگر به فکر بدست آوردن سود کوتاه مدت باشیم و از تبعات بعدی آن غافل باشیم خیانت بزرگی به مردمی شده است که چشم امیدشان به کسانی است که امروز می خواهند آنان را نمایندگی کنند.

استاندار فارس انتظارات خود را از رایزنان بازرگانی ایران  برشمرد و اظهار داشت: انتظارات من ازشما در چند حوزه خلاصه می شود:1- مطالعه و بررسی بازار کشورهای محل استقرار خود2-اطلاع رسانی به صادر کنندگان استان 3- ارائه مشاوره اقتصادی و بازرگانی به فعالان اقتصادی و بازرگانان استان 4- شناسایی ویژگیهای بازار محل خدمت خود و ابلاغ آن به صادرکنندگان استان تا مطابق با آن بازار محصولات خود را عرضه نمایند 5- ترغیب سرمایه گذاران خارجی جهت سرمایه گذاری در استان.

در این جلسه  مدیران اقتصادی استان و  30 نفر از رایزنان بازرگانی ایران در کشورهایی از جمله آذربایجان، ترکیه، نیجریه، لبنان، آفریقای جنوبی، کنیا، ارمنستان، هندوستان، پاکستان، افغانستان، چین، عراق، قزاقستان، ایتالیا، روسیه، بلاروس، تونس، ویتنام، تایلند، اندونزی، ونزوئلا، عمان، مجارستان، ترکمنستان و امارات  حضور داشتند و به بیان دیدگاهها و پیشنهادات خود در جهت رونق اقتصادی استان فارس پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز