معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری فارس:

کتاب غریب مانده است

۱۳۹۴/۰۸/۲۶ - ۱۲:۵۳:۰۸
کد خبر: ۳۴۰۴۹۱
کتاب غریب مانده است
معاون استاندار فارس گفت: کتاب غریب مانده است و این یک آفت بزرگ به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار برنا ازفارس، هادی پژوهش جهرمی در آئین گرامی‏داشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار و تکریم مقام کتابداران و خادمان کتاب استان فارس، اظهار داشت: برای تمدن سازی باید  مطالعه و آگاهی زیاد شود چراکه این امر با نادانی و کتاب نخواندن محقق نخواهد شد.

وی درادامه تمدن ایرانی را نام آور ترین تمدن بشری دانست و افزود: با استفاده از مکتوبات خود توانستیم تمدن ایرانی اسلامی را به جهان عرضه کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس سپس از کمبود میزان مطالعه درکشور ابراز نگرانی کرد و گفت:فرهنگ سازی در حوزه کتاب باید از مهد کودک ها و آموزشگاه ها آغاز شود تا مطالعه کردن در جامعه نهادینه شود.

پژوهش عنوان کرد: درشرایط کنونی متناسب با امکانات، پیشرفت خوبی نداشته ایم و نتوانستیم حافظ، سعدی، مولوی، ملاصدرا و سهروردی و شیخ اشراق را به جهان معرفی کنیم.

وی تصریح کرد:  امروزه کسب علم و دانش و مطالعه در اولویت جوانان قرار ندارد و دانشجویان و دانش آموزان به صورت کانالیزه درس می خوانند تا فقط وارد بازار کار شوندو به همین دلیل از  رشته خود  اطلاعات مناسبی ندارند.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری فارس خاطرنشان کرد:  در حوزه مطالعه  باید انقلابی انجام شود و فرهنگ را به گونه ای  متفاوت ساخت زیرا با فعالیت های دستوری، بخش نامه و صورتجلسه فرهنگ ساخته و کسی کتابخوان نمی شود.

نظر شما