معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

کتاب ماندگارترین یادگار انسانی است/مشکل در تولید محتوا

۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۶:۲۹:۵۰
کد خبر: ۳۴۳۳۴۸
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:کتاب ماندگارترین یادگار انسانی است که باید برای افزایش حضور آن در جوامع تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار برنا ازفارس، علی اصغر کاراندیش در آیین گشایش چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان فارس  اظهار داشت:توسعه کتابخوانی از راه های اصلی برای فرهنگ سازی موثر درجامعه است.

 وی درادامه از تصمیم گیری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  برای تقویت حوزه کتاب و همچنین حمایت مولفان و ناشران یاد کرد و افزود: این گونه حمایت ها باعث می شود که  این افراد بتوانند بیشتر در کشور به فعالیت بپردازندو درهمین راستا قوانینی مانند معافیت مالیاتی کتابفروشان و ناشران در دست اقدام است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: قانون حمایت از مولفان و پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری  در مجلس روند خود را طی می کند و  برنامه هایی دیگری نیز  با این هدف  توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی وارتقا هنر تهیه شده است.

مشکل در تولید محتوا

کاراندیش مشکل در تولید محتوا را خلا کنونی کشور دانست و تصریح کرد:   همه نویسندگان و اهل فرهنگ و هنر باید در جهت تولید محتوا اقدام کنند  تا موضوع های جدید به جامعه ارائه  شود و به سمتی نرویم که همه چیز را کپی کنیم .

وی تاکید کرد:زمانی این اقدام می تواند نتیجه مطلوب داشته باشد که بتوانیم محتوای مطلوبی را تولید کنیم که برای مخاطبان جذابیت کافی را داشته باشد .

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس به انتقال فرهنگ مطالعه به فضای مجازی  اشاره کرد و افزود:امروزه در  دنیا ابزاری ایجاد شده که باعث می شود بتوان از فضای مجازی برای توسعه فرهنگ مطالعه استفاده  کنیم  که باید از این موقعیت استفاده مفید کرد.

کاراندیش  تحقیق و پژوهش را زمینه سازتوسعه پایدار و همه جانبه  دانست و ابراز داشت: اگر جامعه بخواهد در زمینه تحقیق و پژوهش موفق و گسترده عمل کند باید فرهنگ مطالعه در آن کشور رواج داشته باشد ومردم به کتاب و کتابخوانی علاقمند باشند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که استان فارس با توجه به سابقه فرهنگی، هنری و ادبی مطلوب در آینده نیز  با همت هنرمندان خود بتواند آثار فاخری را تولید کنند که آیندگان به آن افتخار کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز