میثاق عشایر استان فارس با کتاب و کتابخانه ها

۱۳۹۴/۰۹/۱۰ - ۱۲:۰۰:۰۷
کد خبر: ۳۴۵۶۲۱
میثاق عشایر استان فارس با کتاب و کتابخانه ها
جمعی از چهره های فرهنگی عشایر فارس با کتاب و کتابخانه با هدف ترویج کتابخوانی میثاق بستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ، در این برنامه که به ابتکار پروین زیلائی کتابدار کتابخانه عمومی ملاصدرا و با حضور سکینه بی بی کیانی همسر و دکتر اله وردی بهمن بیگی فرزند بنیانگذار تعلیمات عشایر زنده یاد محمد بهمن بیگی، امراله یوسفی نویسنده مجموعه کتاب های ارزشمند تعلیمات عشایر، حسین حیدری فعال فرهنگی، بانو شوکت رضایی، نویسنده کتابهای کودکان به زبان ترکی قشقایی و بانوان فعال فرهنگی ملبس به لباس زیبای قشقایی در انتشارات تخت جمشید (قشقایی) تحت عنوان میثاق عشایر فارس با کتاب، کتابخوانی و کتابخانه برگزار شد میثاق نامه عشایر قرائت شد.

در بخشی از این میثاق نامه آمده است: ما عشایر غیور فارس متعهد می شویم که کتاب را به عنوان دوست و یار همیشگی در کنار خود داشته باشیم و از آن برای فردای دانایی خود و فردای روشن میهن عزیزمان ایران حفظ کنیم .بنابراین، آماده حضور فعال در کتابخانه ها و استفاده بیش از پیش و روز افزون از کتاب به عنوان سلاح مقابله با جهل و نادانی هستیم .
همچنین در روز پایانی نمایشگاه کتاب فارس، کودکان قشقایی با لباس سنتی در نمایشگاه حاضر شده و از غرفه اداره کل کتابخانه های عمومی فارس بازدید کردند. در این دیدار  چهره های فرهنگی قشقایی و عشایر همچون دکتر منوچهر کیانی نویسنده برجسته ایل قشقایی، ارسلان میرزایی ، شاعر توانمند و دیگر چهره های معروف کشوری، ایرج زبردست رباعی سرا، یوسف علیخانی، نویسنده و هوشمندی شاعر لر زبان حضور داشتند.
در این دیدار سید محمد امین جعفری حسینی مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس با اهداء کتاب نفیس کلیات سعدی به بانو سکینه کیانی از تلاش های وی برای اعتلای بیش از پیش فرهنگ عشایر تقدیر کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز