استاندار فارس:

شرایط استان فارس نوید برگزاری انتخاباتی سالم را می دهد

۱۳۹۴/۱۰/۰۳ - ۲۲:۰۳:۲۳
کد خبر: ۳۵۳۲۶۸
شرایط استان فارس نوید برگزاری انتخاباتی  سالم را می دهد
استاندار فارس گفت: با توجه به جلسات متعدد برگزار شده و تاکید همه دست اندرکاران اعم از مجریان و ناظرین و مراجع چهارگانه بر رعایت قانون، شرایط استان فارس نوید برگزاری انتخاباتی خوب و سالم را می دهد.

 به گزارش  خبرگزاری برنا فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، مهندس سید محمد علی افشانی در همایش روسا و دادستان های حوزه های قضایی استان اظهار داشت: علیرغم اهمیت همه انتخابات ها،  انتخابات پیش رو به دلیل هم زمانی دو انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی یکی از مهم ترین انتخابات های ادوار مختلف است.

وی با بیان این که در هر جامعه ای که امنیت و حاکمیت قانون وجود داشته باشد، مردم سود خواهند کرد، ادامه داد: هیچ چیز بالاتر از امنیت و حاکمیت قانون نیست و متفکرین امروزی بعد از نیازهای فیزیولوژیک که انسان برای حیات خود به آن ها نیاز دارد، امنیت را دومین نیاز آدمی می دانند.

استاندار فارس با اشاره به این که امنیت و حاکمیت قانون لازم و ملزوم یکدیگر بوده و در هم تنیده شده اند، افزود: اگر قانون برای همه ذینفعان و کسانی که قانون برای آن ها وضع شده است رعایت شود، شاهد بروز مشکلاتی که موجب ناهنجاری در جامعه شود نخواهیم بود.

افشانی با بیان این که مهم ترین جایی که باید حافظ اجرای قانون باشد، دادگستری و مجموعه قضایی است، گفت: برای اجرای عدالت و قانون نگاه ها همواره به سیستم قضایی است؛ اگر مردم احساس کنند در هر لحظه که نیاز داشتند با مراجعه به این نهاد، حکم عادلانه دریافت می کنند به سیستم قضایی اعتماد پیدا می کنند و این اعتماد منشا امنیت، توسعه، پیشرفت و زیست مسالمت آمیز است؛ زیرا اگر جامعه بداند که دادگری صورت می گیرد و عدالت اجرا می شود، نگرانی نخواهد داشت.

وی با تصریح به این که همدلی، همراهی و هم زبانی در شورای تامین استان فارس برقرار بوده و جلسات به گونه ای اداره می شود که هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد، افزود: یکی از مسائل مهم در انتخابات هفتم اسفندماه 94 ، میزان مشارکت مردم در انتخابات است و فارس باید در زمینه میزان مشارکت مردم در سطح کشور پیشرو باشد؛ زیرا این موضوع همواره تاثیر مثبتی بر تصمیم گیران ملی برای کمک به استان ها خواهد داشت.

استاندار فارس با بیان این که مرحله اول انتخابات در استان با همکاری عوامل اجرایی و نظارت به خوبی سپری شده است، گفت: اختلاف نظرهای جزئی وجود دارد که می توان با برگزاری جلسات همفکری، دیدگاه ها را به هم نزدیک کرد.

 افشانی گفت: برای این که عملاً اثبات کنیم که فارس جزء استان های پیشرو در زمینه میزان مشارکت بوده و مردم اعتماد بیشتری داشته اند باید از همین امروز مطابق قانون رفتار کنیم و توقع داریم قانون به طور کامل رعایت شود نه این که در بخش های قانونی برخورد شود و در مواردی خارج از دایره قانون عمل شود.

وی با اشاره به این که در قانون پیش بینی شده است که مراجع چهارگانه اعلام نظر کرده و هیات های اجرایی بر اساس آن عمل کنند، ادامه داد: قانون به صراحت اعلام کرده است که اگر کسی رد صلاحیت شده است، مستندات این تصمیم باید به صورت مکتوب به او ارائه شود؛ مگر استثناهایی که در قانون وجود دارد.

استاندار فارس تاکید کرد: باید با رعایت حقوق داوطلبان و همچنین رای دهنده ها؛ از بروز اعتراض هایی که ممکن است تا زمان انتخابات و همچنین بعد از انتخابات پیش بیاید پیشگیری می کنیم.

مهندس افشانی با بیان این که پس از برگزاری انتخابات، انسجام، یکپارچگی و همدلی باید در سطح جامعه بیشتر شود، اظهار داشت: رقابت اجتماعی و انتخابات به عنوان ابزار و سازوکاری برای انتخاب افراد توانمند، با تجربه و سالم باید باعث ایجاد انسجام و یکپارچگی و نه انشقاق و شکاف در جامعه شود و به این منظور باید مطابق قانون عمل کرده و به حقوق انسان ها حساسیت داشته باشیم.

وی با اشاره به این که هیچ حقی برای آدمی بالاتر از حق انتخاب نیست، گفت: مهم ترین مصداق فرمایش امام علی(ع)" الْعَدْلُ یَضَعُ الْأُمُورَ مَوَاضِعَهَا" قرار گرفتن انسان ها سر جای خود است و بر این اساس هر کس صلاحیت بیشتری داشته باشد باید جایگاه بالاتری را به دست آورد و یکی از مهم ترین جایگاه ها در نظام جمهوری اسلامی ایران، مجلس شورای اسلامی است.

استاندار فارس با بیان این که اگر مجلس سالم و آشنا با مقررات کشور داشته باشیم، جامعه سالم تر اداره خواهد شد، تصریح کرد: کارنامه امروز جامعه، کارنامه مدیران اجرایی و نظارتی کشور است و اگر فساد و ناهنجاری اجتماعی وجود دارد نشان دهنده ضعف و نقصان در مدیران است و برای اصلاح این معضلات باید نمایندگانی انتخاب شوند که قدرت نظارت بر مدیران اجرایی و دستگاه های اجرایی را داشته باشند و به جای منافع شخصی به منافع جامعه توجه کنند.

 افشانی با بیان این که افرادی که می خواهند برای نمایندگی مجلس انتخاب شوند باید هم دارای توانائی و سلامت بوده و هم از عهده مسئولیت قانونی برآیند، ادامه داد: نمایندگان باید بدانند در شرایط فعلی کنترل فساد یکی از مهم ترین وظایفی است که باید به آن توجه شود.

وی تصریح کرد: فساد همانند موریانه عمل کرده و جامعه را بدون این که به چشم بیاید از دورن پوک و پوچ می سازد؛ در آن زمان جامعه پایدار نیست و با کمترین ضربه ای فرو خواهد ریخت.

استاندار فارسبا اشاره به این که باید تلاش کنیم سلایق مختلف کاندیداهای شناخته شده و مورد قبول مردم داشته باشند، گفت: وجود کاندیدای شناخته شده موجب می شود مردم انگیزه های بیشتری برای شرکت در انتخابات داشته باشند و اقبال بیشتری نشان دهند.

افشانی با بیان این که شکاف اجتماعی در کشور ایحاد شده است، افزود: هنر ما این است که این شکاف اجتماعی را کم کنیم و کینه و نفرت را از بین ببریم.

وی تصریح کرد: باید باور کنیم تصمیمات کوچک ما هم می تواند منشا نابسامانی هایی باشد که همه مجموعه های امنیتی و قضایی را درگیر مدیریت آن کند.

استاندار فارس با اشاره به این که اگر جوانانی که شور و احساس دارند منع شوند از این که بتوانند قدرت انتخاب خوبی داشته باشند، تبدیل به خشمی خواهد شد که امروز آشکار نیست و بعداً خود را نشان خواهد داد، ادامه داد: برای این که این خشم فروخفته را در جوانان ایجاد نکنیم باید شرایطی فراهم کنیم که جوانان بتوانند با شور و نشاط مشارکت کند که این به معنی پذیرش نظام اسلامی است.

افشانی گفت: مقام معظم رهبری انتخابات را حق الناس معرفی کردند و اگر چه هر کسی می تواند تفسیر خود را از این حرف داشته باشد اما این به معنای ایجاد حق انتخاب خوب برای مردم است نه این که دایره انتخاب مردم تنگ شود.

وی تصریح کرد: اگر به گذشته توجه کنیم در می یابیم هر جا اعتماد بیشتری به مردم کرده ایم و نگران نبوده ایم، سود بیشتری برده ایم.

استاندار فارس افزود: باید کاری کنیم هر روز که به انتخابات هفتم اسفندماه نزدیک می شویم، همدلی و نشاط مردم برای حضور در انتخابات بیشتری شود؛ زیرا در این صورت یقیناً مردم سود می برند و ما با تمام وجود به دنبال این موضوع هستیم.

افشانی با تاکید بر این که علاقه داریم بعد از برگزاری انتخابات شرایط مطلوبی ایجاد شود و نمایندگانی در شان و اندازه استان فارس به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند، افزود: این استان در دو هزار و 500 سال قبل بخش زیادی از دنیا را مدیریت می کرده است و با توجه به سابقه مذهبی و فرهنگی و ظرفیت های فارس، نمایندگانش باید سرآمد کشور باشند؛ این نیاز جامعه است زیرا نمایندگان عصاره مردم فارس هستند و تسلط و تجربه شان نشان می دهد که نماینده چه مردمی هستند.

وی  با بیان این که باید به گونه ای عمل کنیم که در روز هفتم اسفند ماه 94 افراد با صلاحیت و پر توان را انتخاب کنیم، گفت: نتیجه این وضعیت در چهار سال آینده در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال خواهیم دید.

استاندار فارس افزود: اگر دغدغه مجلس ایجاد اشتغال باشد اولین کارش رفع قوانین دست و پاگیر فعلی و ایجاد قوانین تسهیل کننده برای رونق اقتصادی خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز