معاون دانشگاه پزشکی جهرم خبر داد

تجهیز بیمارستان‌های جهرم به ۱۵ دستگاه دیالیز جدید

۱۳۹۴/۱۰/۲۱ - ۱۱:۵۲:۰۵
کد خبر: ۳۵۹۸۰۰
تجهیز بیمارستان‌های جهرم به ۱۵ دستگاه دیالیز جدید
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: تعداد 15 دستگاه دیالیز با قیمت تقریبی 18 میلیارد ریال به مراکز درمانی شهرستان جهرم اضافه شده است.
به گزارش خبرنگار برنا از جهرم، دکتر رضا صحرائی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم در جمع خبرنگاران گفت: خدمات درمانی به بیماران دیالیزی جهرم تا پیش از راه اندازی بخش جدید دیالیز بیمارستان شهید استاد مطهری با 11 دستگاه انجام می‌شد که با پیگیری‌های مسئولان دانشگاه 15 دستگاه جدید در چند ماه اخیر به مجموعه مراکز درمانی شهرستان اضافه شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 117 بیمار، زیر پوشش خدمات‌درمانی بخش دیالیز در جهرم هستند، افزود: به همت انجمن بیماران خاص شهرستان جهرم تعداد چهار تخت و چهار دستگاه دیالیز فرزینیوس در بیمارستان خاتم الانبیا خفر خریداری و مستقر شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم از تامین پنج دستگاه دیالیز فرزینیوس با همکاری معاونت درمان وزارت بهداشت و خرید از طریق هیئت امنای ارزی خبر داد و گفت: برای تامین این دستگاه‌ها تنها مبلغ 330 میلیون ریال هزینه شده است.
وی با بیان اینکه یک دستگاه دیالیز نیز توسط خیرین سلامت برای بیمارستان استاد مطهری تهیه شده است، ادامه داد: پنج دستگاه دیالیز به همراه سه تخت توسط انجمن بیماران خاص تهیه شده که چهار دستگاه به بیمارستان استاد مطهری و یک دستگاه نیز به منظور راه‌اندازی همودیالیز بربالین بیمار به بیمارستان پیمانیه اختصاص پیدا کرده است.
صحرائی با بیان اینکه دستگاه‌های خریداری شده از بهترین نوع همودیالیز هستند، خاطرنشان کرد: هزینه تامین این دستگاه‌ها 18 میلیارد ریال است که بخش عمده آن به‌طور رایگان تامین شده و دانشگاه علوم پزشکی جهرم تنها 330 میلیون ریال بابت خرید دستگاه‌ها هزینه کرده است.
وی با اشاره به افتتاح ساختمان جدید بخش همودیالیز بیمارستان استاد مطهری در دو طبقه به همت خیرین سلامت، اظهار کرد: بخش همودیالیز بیمارستان خاتم‌الانبیا خفر نیز آماده بهره‌برداری بوده و دیالیز صفاقی (روش دیگر انجام دیالیز) نیز به زودی در بیمارستان استاد مطهری جهرم راه‌اندازی می‌شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: افزایش حدود 150 درصدی دستگاه‌های دیالیز در شهرستان جهرم نویدبخش ارائه خدمات با کیفیت به بیماران دیالیزی است.
نظر شما