مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس:

خانه فرهنگ در خفر راه‌اندازی می‌شود

۱۳۹۴/۱۱/۰۵ - ۰۹:۳۹:۴۲
کد خبر: ۳۶۵۲۰۹
خانه فرهنگ در خفر راه‌اندازی می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: بزودی خانه فرهنگ درخفر شهرستان جهرم راه اندازی می شود
 به گزارش خبرنگار برنا ازجهرم، بهزاد مریدی درسفر به شهرستان جهرم اظهارداشت: درصدد هستیم تا با کمک امام جمعه خفر، خانه فرهنگ این منطقه را راه‌اندازی کرده تا بتوانیم در حوزه‌های مختلف فرهنگی گام‌های موثری برداریم.
وی با اشاره به برگزاری محافل شعر در قالب برنامه‌های خانه فرهنگ، افزود: محافل شعر مایه همدلی و هم‌گرایی است .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به ظرفیت‌های عظیم منطقه خفر افزود: با توجه به نزدیک بودن خفر با شهرهای شیراز و جهرم قطعاً امکان حضور بسیاری از اساتید فرهنگ و هنر و برپایی کارگاه‌های آموزشی میسر است.
مریدی به جاذبه‌های طبیعی و معنوی بخش خفر اشاره کرد و گفت: خفر دیار یاوران صادق آل محمد (ص) بوده و شهری است که در تمام فصول زیبایی‌های خاص خود را دارد.
وی درادامه بیان کرد:  جایگاه و قداست کتاب بر هیچ کس پوشیده نیست، دانش امروز بر سه محور عاطفی، محیطی و انگیزشی استوار بوده که در حوزه‌های مختلف به آن نیازمندیم.
دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس افزود: برای علاقمندی کودکان به مطالعه کتاب نیاز به محور عاطفی داریم و باید همراه با فراگیری واژگان مختلف به کودکان در زمان تکلم، شناساندن کتاب نیز مورد توجه باشد.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس با تاکید به لزوم مأنوس کردن کودکان به کتاب، بیان کرد: عامل انگیزشی نیز با سخنرانی حاصل نمی شود، بلکه این امر با وجود عوامل عاطفی و محیطی ممکن است.
مریدی در تشریح عامل محیطی به نصب المان و تندیس‌هایی شهری با موضوع کتاب اشاره کرد و گفت: امروز گلدان‌های کریستال، جایگزین کتاب در طاقچه خانه‌ها شده است و خانواده ها، آموزش و پرورش و تاثیرگذاران جامعه باید برای ترغیب کودکان به مطالعه کتاب تلاش کنند.
این مقام فرهنگی استان با اشاره به برنامه‌ریزی انجمن مفاخر فرهنگی فارس برای تجلیل از فرهیختگان و بزرگان فرهنگی استان از شورای فرهنگ عمومی جهرم خواست تا با انتخاب یکی از بزرگان و فرهیختگان این شهرستان، زمینه را برای برگزاری آئین بزرگداشت آماده کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز