معرفی نفرات برتر نخستین جشنواره مطبوعات استان فارس

۱۳۹۴/۱۲/۱۵ - ۱۰:۲۲:۳۶
کد خبر: ۳۸۰۸۸۳
معرفی نفرات برتر نخستین جشنواره مطبوعات استان فارس
نخستین جشنواره مطبوعات استان فارس برگزارشد و نفرات برتر معرفی شدند.
به گزارش خبرگزاری برنا  از فارس به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بهزاد مریدی در آئین اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های فارس در لارستان افزود: برای حفظ سرمایه ارزشمند اعتماد عمومی دست اندرکاران این عرصه باید اهتمام بیشتری را در اطلاع رسانی بموقع و مستندتری در جامعه دنبال کنند.
وی گفت : برخلاف مطالب دنیای مجازی که فاقد منبع و خواندن و شنیدن آن خالی از لطف است ، مطبوعات نیازمند قلمی است که منبع موثق داشته باشد و در حقیقت باید گفت جسارت زمانی است که بنویسیم و با ادله کافی پای سخن خود هم بایستیم .
سید علی اصغر رفعت حقیقی دبیر این جشنواره نیز گفت: خودبزرگ بینی و عدم همکاری گروهی و مشارکت موجب شده است تا جامعه در مسیر پیشرفت دچار رخوت و کندی شود.
وی تاکید کرد: امیدواریم نسل جدید با خرد جمعی و سعه صدر بتواند حرکت رو به جلو داشته باشد که مطبوعات نیز از این قاعده مستثنی نیست.
سیروس رومی پیشکسوت مطبوعات فارس و نماینده هیأت داوران جشنواره مطبوعات فارس نیز گفت: زندگی اهالی مطبوعات بوی سرب سازنده چاپخانه می دهد نه سرب گلوله و جنگ و این یعنی زندگی.
وی با اشاره به سخنان دبیر جشنواره که او را پدر خانه مطبوعات فارس خطاب کرده بود افزود: روزنامه نگاری فارس را حرکت میرزا صالح شیرازی از بیش از دو قرن پیش و حدود 220سال پیش رقم زد و بزرگان دیگری از این خطه این راه را ادامه دادند در این میان من کجای این افتخارات هستم که پدر مطبوعات خطاب شوم.
وی افزود: روزنامه نگاری در فارس به ویژه در شهرستان ها این روزها حرکت رو به جلو و غیرقابل انتظاری را آغاز و در مسیر پیشرفت کرده است اما مشکل بزرگی به نام نیروی انسانی وجود دارد که باید برای تقویت این بخش، کارگاه های آموزشی متعددی برگزار شود.
رومی از برگزاری جشنواره در شهرستان تقدیر و خاطرنشان کرد: توزیع عادلانه امکانات در شهرستان ها و تمرکززدایی امری است که این روزها در سطح کلان مدیریت فرهنگ فارس به چشم می خورد.
وی در خصوص داوری جشنواره هم گفت: در داوری هرگز به نام و طمطراق روزنامه نگار و روزنامه توجه نکردیم و تلاش کردیم عادلانه آثار را به قضاوت بنشینیم و بهترین ها را معرفی کنیم.
در پایان مراسم اختتامیه جشنواره مطبوعات فارس، پس از قرائت بیانیه هیأت داوران متشکل از سیروس رومی، غلامرضا خوش اقبال و محمدهادی مشفق از نفرات برتر تجلیل شد:
در بخش تیتر حسن دهقان از روزنامه افسانه اول شد و محسن خلیفه از ستاره فارس و حبیب آسوده از صحبت نو به ترتیب دوم و سوم شدند.
در بخش خبر نیز حسن دهقان از روزنامه افسانه مقام اول را به دست آورد و احسان اکبرپور از روزنامه افسانه و حسن فراست از میلاد لارستان مشترکاً دوم شدند. احمدرضا سهرابی هم از روزنامه عصر مردم مقام سوم را به دست آورد.
در بخش گزارش لیلا غضنفری از روزنامه سبحان اول شد. غیاث الدین ملک حسینی از روزنامه خبر دوم و حسن دهقان از روزنامه افسانه سوم شدند.
شهرام ذاکری قرد از روزنامه خبر جنوب جایزه بخش گزارش ورزشی را از آن خود کرد.
در بخش ویژه میراث فرهنگی و گردشگر پارسا بهمنی از روزنامه خبر جنوب برگزیده شد. محمدرضا نسب عبداللهی در بخش ویژه «بحران آب« جایزه اول را به خود اختصاص داد.
در بخش مصاحبه زهرا جعفری از روزنامه عصر مردم اول شد. مرتضی فتاح پور از صبح نی ریز مقام دوم را کسب کرد و احسان اکبرپور از روزنامه افسانه حایز رتبه سوم شد.
در بخش سرمقاله اسماعیل عسلی از روزنامه عصر مردم اول شد. امین رجبی از نی ریزان فارس و احمدرضا سهرابی از عصر مردم به ترتیب دوم و سوم شدند.
در بخش ویژه دفاع مقدس هم علی محمدی از کوار برگزیده شد. در بخش صفحه آرایی هم حمید منشی از آفتاب لارستان سوم شد و فتانه روستا از روزنامه خبر جنوب دوم شد. در این بخش هیچ گرافیستی حایز رتبه اول نشد. در بخش یادداشت هم امیرعلی معزی اول شد. محمدعسلی از روزنامه عصر مردم دوم و ابراهیم احمدی از عصر اوز سوم شدند. در بخش عکس نیز امین عطایی از عصر مردم، حاجیه جعفرزاده از خبر جنوب و کیوان فتحی از میلاد لارستان اول تا سوم شدند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز