دادستان عمومی و انقلاب شیراز:

ایجاد مزاحمت در شب چهارشنبه پایان سال نقض حقوق شهروندی است

۱۳۹۴/۱۲/۲۰ - ۲۰:۲۶:۳۳
کد خبر: ۳۸۳۱۰۵
ایجاد مزاحمت  در شب چهارشنبه پایان سال نقض حقوق شهروندی است
دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: با افرادی که در چهارشنبه پایان سال به هشدارها ی پلیسی و مراجع قضائی، انتظامی و امنیتی توجه نکنند و با پرتاب مواد محترقه، منفجره و ایجاد خسارات مالی و صدمه بدنی به دیگران سبب ایجاد مزاحمت برای مردم و با ایجاد راهبندان و مسدود نمودن خیابان ها و معابر عمومی در نظم و آسایش و آرامش عمومی اخلال ایجاد نمایند مطابق قانون برخورد می شود و تا پایان تعطیلات در بازداشت خواهند بود.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس،علی صالحی اظهارداشت:شهروندان در شب چهارشنبه پایان سال از تجمع،آتش زدن و پرتاب ترقه ومواد محترقه در معابر عمومی و بستن راه ها امتناع کنند،مخاطرات جانی و مالی استفاده از مواد منفجره و محترقه غیر مجاز را به کودکان و نوجوانان تفهیم کنند و فرزندان خود را در تهیه، خرید و استفاده از مواد منفجره و آتش زا همراهی نکنند.
وی با اشاره به این که با شادمانی هایی که در حیطه قانون، شرع و عرف جامعه ایرانی باشد مخالف نیستیم گفت: مزاحمت و سلب آسایش و آرامش شهروندان نقض حقوق شهروندی است.
دادستان عمومی و انقلاب شیراز در ادامه تاکید کرد : کسانی که با نقض قانون یا اقدام به ایجا مزاحمت برای شهروندان نمایند علاوه بر الزام به پرداخت خسارات و دیه صدمات وارده بموجب ماده 618 قانون مجازات اسلامی به مجازات سه ماه تا یکسال حبس و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهند شد.
صالحی همچنین یادآور شد : با کسانی که اقدام به حمل، نگهداری،توزیع و فروش مواد محترقه غیر مجاز نمایند برابر قانون به حبس از 91 روز تا 6 ماه یا پرداخت جزای نقدی محکوم خواهند شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز