معاون زیارتی و گردشگری استاندار فارس:

ظرفیت‌های گردشگری فراوانی در استان فارس وجود دارد

۱۳۹۴/۱۲/۲۳ - ۱۱:۵۲:۴۷
کد خبر: ۳۸۳۷۸۵
ظرفیت‌های گردشگری فراوانی در استان فارس وجود دارد
معاون زیارتی و گردشگری استاندار فارس گفت: ظرفیت‌های عظیم گردشگری در فارس و ایجاد یک معاونت با این موضوع در ساختار مدیریت استان که برای نخستین بار در مجموعه استانداری‌های کشور ایجاد شده نشان از لزوم توجه به گردشگری زیارت در استان فارس دارد.
به گزارش خبرگزاری برنا فارس به نقل از  روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان جهرم،، شاپور رستمی اظهارداشت: چنانچه با برنامه هدفمند حرکت کرده و زیرساخت‌ها را متناسب با ظرفیت‌ها ترسیم و نگاهمان را از اداری محور بودن خارج کنیم می‌توانیم از ظرفیت گردشگران خارجی در جهرم بهره مند شویم.
وی دیدگاه استانداری فارس را تقویت ظرفیت‌های گردشگری استان اعلام و قابلیت‌های فارس در این زمینه را غیرقابل قیاس با سایر استان‌ها دانست و افزود: هزار و 408 بقعه متبرکه، سه هزار اثر تاریخی، 120 حرفه صنایع دستی، گردشگری پزشکی، 440 جاذبه طبیعی در استان سبب شده تا نگاه ویژه به حوزه گردشگری داشته باشیم. 
معاون زیارتی و گردشگری استانداری فارس با بیان اینکه مغفول ماندن ظرفیت گردشگری شهرستان‌ها، علت آن را شناخته شدن استان فارس با شهر شیراز و اختصاص تمام ظرفیت‌ها به این شهر دانست و تصریح کرد: به سبب وسعت استان فارس و لزوم توجه به تمام ظرفیت‌های گردشگری استان، باید به سایر نقاط استان توجه و هدف گذاری‌ها تنها به یک نقطه معطوف نشود.
 رستمی با اشاره به تدوین برنامه‌های حوزه گردشگری بر اساس توجه به سایر نقاط استان به لزوم تقویت زیرساخت‌ها در راستای توسعه بخش گردشگری تاکید و ابراز داشت: تا زمانی که زیرساخت‌ها وجود نداشته باشد، گردشگری معنا ندارد.                                                         
وی تدوین طرح جامع گردشگری جهرم، برنامه ریزی و استفاده از توان بخش خصوصی را لازمه رونق حوزه گردشگری ضروری دانست و ایام نوروز را فرصت مناسب برای معرفی و شناساندن ظرفیت‌های گردشگری شهرستان جهرم عنوان کرد. 
معاون زیارتی و گردشگری استاندار فارس، استان فارس را مقصد گردشگران خارجی ذکر و ابراز داشت: چنانچه با برنامه هدفمند حرکت کرده و زیرساخت‌ها را متناسب با ظرفیت‌ها ترسیم و نگاهمان را از اداری محور بودن خارج کنیم می‌توانیم از ظرفیت گردشگران خارجی در جهرم بهره مند شویم. 
رستمی از اعلام آمادگی صداوسیما مرکز فارس برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان در ایام نوروز خبر داد و گفت: باید با بهره گیری از توان دفاتر گردشگری در شهرستان، تور جهرم گردی را در جهرم راه اندازی کرد.  
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز