استاندار فارس:

تحقق شعار سال با تکیه بر سرمایه‌های داخلی ممکن است

۱۳۹۵/۰۱/۱۶ - ۰۹:۳۶:۲۲
کد خبر: ۳۸۷۹۸۰
تحقق شعار سال با تکیه بر سرمایه‌های داخلی ممکن است
استاندار فارس، با اشاره به نامگذاری سال 95 به عنوان سال 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" از سوی رهبر معظم انقلاب، تحقق این شعار را نیازمند توجه به سرمایه‌ها و داشته‌های بومی و داخلی و تکیه کامل بر آنها دانست.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سید محمد علی افشانی، در دیدار نوروزی با معاونان، مدیران و کارکنان استانداری فارس، درون‌زا و برون‌گرا بودن را ویژگی اصلی اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: باید با تکیه بر سرمایه انسانی، فیزیکی و اجتماعی خود و با نگاه به بیرون برای تحقق اقتصاد مقاومتی بکوشیم و در حوزه وظایف خود به شکل عملی و نه شعاری فعالیت کنیم.
وی، گرفتن دانش و فناوری از بیرون را یک ضرورت دانست و افزود: باید تولید محصولات با رویکرد صادرات انجام شود و علاوه بر این تمام فعالیت ها و اقدامات نیز دانش بنیان باشد.
استاندار فارس، بالا بردن بهره‌وری را ضروری دانست و با تاکید بر لزوم توجه تمام سازمان‌ها و مسئولان به این مهم، گفت: دولت موظف است در بخش‌هایی از حاکمیت که در اختیار دارد، پاسخگو باشد و سایر بخش‌ها و قوا نیز باید به همان میزان که در حاکمیت نقش دارند به وظایف خود عمل کنند.
افشانی، با اشاره به موفقیت‌های حاصله در سال 94، اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک و انتخابات هفتم اسفند را 2 موفقیت بزرگ ایران برشمرد و ضمن ابراز امیدواری نسبت به استفاده بهینه از گشایش‌های حاصله از توافق هسته‌ای، حضور مردم در انتخابات هفتم اسفند 94 را آگاهانه و معنادار توصیف و اضافه کرد: حضور مردم سراسر کشور و به ویژه استان فارس، بیانگر رشد فرهنگی و آگاهی مردم از مسئولیت اجتماعی آنان است.
وی افزود: حضور پرشور مردم در کنار تلاش تمام دست اندرکاران امر برگزاری انتخابات، سبب شد که در روز هفتم اسفند 94 شاهد برگزاری انتخاباتی خوب، سالم و با امنیت و آرامش کامل باشیم.
استاندار فارس، همچنین شاخص ارزیابی مدیران را رضایتمندی مردم دانست و بیان کرد: انتظار داریم که در سال جدید، کارشناسان و کارکنان این استانداری به دنبال ایجاد تغییر در خودشان باشند.
وی، استانداری را مرکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی توصیف و خاطرنشان کرد: استانداری باید برای کل استان منشا حرکت و تحول باشد و مدیران، کارشناسان و کارکنان این مجموعه بیش از گذشته در جهت راهبری بخش‌های دولتی فعالیت کنند.
افشانی ضمن تاکیدبرلزوم توجه به امر آموزش کارکنان، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی نباید جنبه تشریفاتی داشته باشد بلکه باید حاصل و نتیجه آن به افزایش کمی و کیفی خدمت به مردم منتهی شود.
وی، مسئولیت پذیری را عامل ترقی و پیشرفت استان برشمرد و لازمه دست‌یابی به توفیق را توجه به این عامل دانست و  گفت: سال 95 می‌تواند سال خوبی برای استان فارس باشد و این در سایه احساس وظیفه و مسئولیت، همدلی، صداقت و اعتماد به یکدیگر و تدبیری که از مدیران ارشد کشور سراغ داریم، محقق خواهد شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز