آیین تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان فارس برگزار شد

۱۳۹۵/۰۱/۱۹ - ۱۴:۳۳:۴۶
کد خبر: ۳۸۹۳۲۱
آیین تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان فارس برگزار شد
آیین تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان فارس برگزار شد و طی آن دکتر یعقوب مهندس به‌عنوان مدیرکل جدید دامپزشکی استان فارس معرفی شد.
به گزارش خبرگزاری برنا فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی فارس، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل دامپزشکی فارس با تقدیر از قاسم رضائیان زاده، یعقوب مهندس را به عنوان مدیرکل جدید دامپزشکی فارس معرفی کرد.
دکتر مهدی خلج از مجموعه دامپزشکی به عنوان چشمه جوشان سلامت یاد کرد وگفت: تامین بهداشت دام از مولفه های مهم حفظ سرمایه دامی کشور است که در این راستا 34 بیماری در عرصه طیور، 23 بیماری در عرصه آبزیان و 111 بیماری در عرصه دام بدون محاسبه بیماری زنبور عسل و کرم ابریشم که جمعا 182 بیماری را باید پایش و مرتب توسط دامپزشکی رصد شود تا هدف بهداشت دام  محقق شود.
وی ورود عوامل بیماری زا از مرزهای شرقی در چند سال اخیر را بزرکترین مخاطره برای تهدید  سلامت جمعیت دام و طیور و آبزیان کشور دانست و افزود: مرزهای غربی و مرزهای مشترک با کشور عراق نیز از جمله نقاط خطر آفرین برای سلامت دامهای کشور است.
 رئیس جهادکشاورزی استان فارس نیز گفت: وزارت جهاد به‌عنوان دستگاه برتر در حوزه اقتصاد مقاومتی شناخته و معرفی شده است.
محمدمهدی قاسمی افزود: وزارت جهاد برنامه‌های خود در حوزه اقتصاد مقاومتی را در قالب 10 بسته برنامه‌ریزی و تدوین کرد و در اجرا توفیقات خوبی هم داشت.
وی با بیان اینکه تراز تجاری بخش کشاورزی در سال‌های اخیر از منفی 8 میلیارد دلار به منفی 3.4 میلیارد دلار رسیده است، گفت: امیدواریم با اقدامات انجام شده امسال در تولید محصول گندم به خوداتکایی دست یابیم.
قاسمی همچنین گفت: پیش از این در موضوع دانه‌های روغنی تا 90 درصد به خارج کشور وابسته بودیم اما براساس برنامه این میزان به کمتر از 30 درصد خواهد رسید.
وی توسعه صادرات را یکی از استراتژی‌های مهم کشور دانست و خاطرنشان کرد: در بحث صادرات تولیدات دامی و لبنی می‌تواند جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.
مدیرکل سابق دامپزشکی فارس و معاونت جدید بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور نیز گفت: امروز یکی از مشکلات اصلی استان فارس در بخش دامپزشکی نداشتن آزمایشگاه مناسب و مجهز است.
قاسمرضائیان‌زاده با تصریح اینکه فارس به لحاظ توان علمی و نیروی انسانی توانمند، جایگاه خوبی دارد، گفت: طی سال‌های گذشته اقدامات خوبی در زمینه پیشگیری از بروز بیماری‌های دام و طیور انجام شد و دامداران و فعالان بخش خصوصی از امنیت نسبی مناسبی برخوردار بودند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز