معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس خبر داد :

آرامگاه سعدی ، میزبان مرحله پایانی گلستان خوانی دانش آموزان

۱۳۹۵/۰۱/۲۹ - ۱۲:۰۵:۲۹
کد خبر: ۳۹۳۳۹۱
آرامگاه سعدی ، میزبان مرحله پایانی گلستان خوانی دانش آموزان
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: آئین پایانی طرح گلستان‌خوانی با حضور ۱۸۰ هزار نفر از دانش‌آموزان ابتدایی استان فارس در آرامگاه سعدی برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری برنافارس به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، علی‌ عسکر جمشیدی در نشست خبری از اجرای آئین پایانی طرح گلستان‌خوانی توسط دانش‌آموزان ابتدایی استان در روز سه‌شنبه 31 فروردین ماه از ساعت 17 تا 19 در آرامگاه سعدی خبرداد و اظهار داشت: در دوره ابتدایی طرح‌های متعددی به تناسب زمان‌های مختلف در طول سال با جدیت دنبال می‌شود که این طرح یکی از آنها است.
وی با اشاره به تدوین برنامه و برگزاری جلسات توجیهی برای کارشناسان و تربیت مدرسان میانی ،با اولویت کسانی که در رشته ادبیات تحصیل کردند، گفت: دوره‌های آموزشی گلستان‌خوانی برای معلمان دوره‌های پنجم و ششم ابتدایی به منظور شناخت مفاهیم گلستان برای تدریس بهتر دانش‌آموزان برگزار شده است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه ،این طرح در سطح شهرستان‌ها انجام شده است افزود: همایش پایانی طرح گلستان‌خوانی با همکاری بنیاد سعدی‌شناسی و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در آرامگاه سعدی برگزار می‌شود.
جمشیدی با بیان اینکه تعداد 180 هزار دانش‌آموز و 9 هزار معلم در سطح استان درگیر این برنامه بودند خاطرنشان کرد: 480 هزار نفر از دانش‌‌آموزان به مرحله پایانی این طرح  راه پیدا کردند.
وی با تصریح اینکه مرحله پایانی گلستان خوانی در پنج قطب در استان فارس با محوریت مرکز استان برگزار می‌شود عنوان کرد: قطب مرکزی در شیراز، قطب جنوب در لار، قطب شمال استان در خرم‌بید و قطب غرب استان در کازرون و قطب شرق استان فارس در فسا همایش پایانی را برگزار می‌کنند تا دانش‌آموزان با کمترین فاصله در این مراکز جمع شوند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس بیان کرد: 180 هزار نفر از منتخبان طرح گلستان‌خوانی همراه با تمامی معلمان برگزیده این طرح که 100 نفر هستند، در همایش پایانی  گلستان خوانی  در شیراز شرکت می‌کنند.
جمشیدی، آشنایی دانش‌آموزان با مفاخر استان، آشنایی دانش‌آموزان با حکایت‌های شیرین گلستان که بیشتر جنبه تربیتی دارد، شناساندن گلستان به عنوان کتابی که به نیازهای روزمره جامعه توجه دارد و مسائل جوانان و مسائل اجتماعی را در بر می‌گیرد را از جمله اهداف اجرای این طرح دانست.
وی با اشاره به اینکه کتاب گلستان سعدی در گذشته در مکتب‌خانه‌ها در کنار قرآن تدریس می‌شده و از منابع اصلی آموزش بوده است گفت: امروز این کتاب ارزنده مغفول مانده است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس ،اجرای طرح گلستان‌خوانی را موجب بالا بردن اعتماد به نفس در دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان با حفظ آثار سعدی اعم از شعر و نثر و اجرای طرح گلستان‌خوانی مهارت‌های خواندن و نوشتن ،همراه با اعتماد به نفس خود را تقویت می‌کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز